Ga naar inhoud

Declaratie indienen en uitbetaald krijgen

Wilt u een nota bij ons declareren? Dat kan eenvoudig en veilig met de Univé App of online via Mijn Univé Zorg. U ontvangt het bedrag dat wij vergoeden binnen 4 werkdagen op uw rekening.

Declareer via de Univé App

Declareer in Mijn Univé Zorg

Volg de status van uw declaratie

U kunt uw ingediende én verwerkte declaraties terugvinden onder Verbruikte zorg in Mijn Univé Zorg.

Waar moet mijn declaratie aan voldoen? Wij kunnen uw declaratie alleen verwerken als de volgende informatie op de nota staat:

  • naam, adres en geboortedatum van verzekerde
  • soort behandeling (inclusief prestatiecode)
  • het bedrag per behandeling
  • de datum van de behandeling
  • naam en adres van de zorgverlener en praktijk
  • uniek factuurnummer
  • factuurdatum

Per post declareren

Declareert u liever via de post? U ontvangt het bedrag dat wij vergoeden binnen 10 werkdagen op uw rekening. Het postadres is:

Univé Verzekeringen
Afdeling Declaraties
Postbus 25030
5600 RS Eindhoven

Bij nota’s van Nederlandse zorgverleners hoeft u geen declaratieformulier mee te sturen. De originele nota is voldoende. Controleer wel of alle noodzakelijke informatie op de nota zelf staat (zie het informatieblok hierboven).

Wilt u vervoerskosten of zorgkosten in het buitenland declareren? Vul dan wel het declaratieformulier in en voeg uw originele nota toe.

Declaratieformulieren

Machtiging vervoer

Voor zittend ziekenvervoer heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

Vragen of hulp nodig?

Heb je nog vragen of wil je geholpen worden? Kijk dan op onze pagina Zorgverzekering klantenservice. Daarop vind je wat je zelf kunt regelen, maar ook de antwoorden op de meest gestelde vragen en contactgegevens.

Of lees meer over de volgende onderwerpen: