Rechtsbijstandverzekering
- Hulp bij verkeersschade
- Hulp bij een conflict
- Collectief
- Aanvullende dekkingen
- Documenten
- Rechtspositie beoordelen
- Vrije keuze rechtshulpverlener
- Echtscheidingsmediation rechtsbijstandverzekering
- Rechtsbijstandverzekering geldig buitenland
- Wachttijd behandeling zaak en spoed
- Schade expert: expertise auto motor
Hulp bij een conflict
Heb je een meningsverschil of loopt een conflict flink uit de hand? Met de rechtsbijstandverzekering van Univé ben je verzekerd van professionele hulp. Een deskundige jurist van Univé Rechtshulp help je dan verder bij het oplossen van jouw juridisch probleem. Je kunt ook meer lezen over hulp bij het verhalen van verkeersschade.
Wat kun je het beste doen bij een conflict?
Heb je persoonlijk letsel opgelopen? Of heb je een conflict met een hulpverlener of de overheid? Ben je betrokken bij een conflict over je inkomen, werk, uitkering of bijvoorbeeld over een belastingaanslag? Neem dan direct contact op met de juristen van Univé Rechtshulp om jouw zaak te melden. Hieronder lees je hoe je dat doet.
Zo kun je een conflict melden bij Univé Rechtshulp
Het is handig je polisnummer bij de hand te hebben, als je jouw schade bij Univé Rechtshulp meldt. Je krijgt na aanmelding binnen 4 werkdagen een reactie van een gespecialiseerde jurist.
- Online
Je kunt op de website van Univé Rechtshulp online je schade melden. - Telefonisch
Neem telefonisch contact op met onze juristen via 0592 382 501
Maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 18.00 uur
Zaterdag van 08.30 tot 13.00 uur - Mailen kan ook naar: rechtshulp@unive.nl
Beschrijf in de e-mail in het kort waar je conflict over gaat. Vermeld ook alvast je naam, telefoonnummer, e-mailadres, postcode en huisnummer in deze mail. Zo kunnen we meteen een gespecialiseerd jurist koppelen aan jouw zaak die je snel verder kan helpen. - Univé-winkel
Maar je kunt ook langsgaan bij de Univé-winkel bij jou in de buurt.
Preventief juridisch advies
Heb je (nog) geen conflict, maar wil je wel juridisch advies? Als je een rechtsbijstandverzekering hebt bij Univé, kun je jouw vraag bij Univé Rechtshulp stellen. Neem telefonisch contact op via 0592 382 501 of mail naar rechtshulp.mijnvraag@unive.nl.
Je krijgt telefonisch advies, dus vermeld naast je klantgegevens ook het telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent.
Geschillenregeling (second opinion)
Vind je de manier waarop jouw zaak juridisch wordt behandeld niet goed? Of ben je het niet eens met de inschatting van je kansen? Dan kun je een second opinion aanvragen. Dit wordt ook wel de geschillenregeling genoemd. Een externe, objectieve rechtshulpverlener kijkt dan naar je zaak en besluit over de beste oplossing van het conflict.