Lekkage in de badkamer en je verzekering
Een lekkage in de badkamer is erg vervelend, en kan bovendien leiden tot gevolgschade zoals waterschade. Gelukkig wordt schade door lekkage in de badkamer meestal vergoed door je verzekering. Bij Univé dekt de inboedelverzekering schade aan je inboedel door lekkage in de badkamer, onder bepaalde voorwaarden. Lees verder voor meer informatie.
Lekkage in de badkamer: dit dekt je inboedelverzekering
In de badkamer liggen vaak meer (waardevolle) spullen dan je denkt, zoals bijvoorbeeld een elektrisch scheerapparaat, een föhn of dure handdoeken. Je bent verzekerd tegen schade aan deze spullen door lekkage in de badkamer als je een inboedelverzekering hebt. De uitzondering hierop is als de waterschade veroorzaakt wordt door slecht onderhoud, slijtage, eigen schuld of opzet. Heb je bijvoorbeeld schade door lekkage van kitranden die al lang aan vervanging toe waren? Je verzekering dekt deze schade niet.
Wat moet ik doen bij lekkage in de badkamer?
Als je lekkage in de badkamer hebt, is het belangrijk om de schade zoveel mogelijk in te perken. Hiermee kun je gevolgschade van de lekkage voorkomen. Dit kun je op de volgende manieren doen:
Vang lekkend water op met een emmer of teil. Heb je een lekkende gootsteen in de badkamer, of lekt er water vanuit de badkamer door een plafond beneden? Vang het lekkende water dan op door hier een emmer of teil onder te zetten. Zo kan de lekkage geen gevolgschade veroorzaken aan bijvoorbeeld vloeren.
Ventileer je huis zo goed mogelijk. Lekkage maakt de lucht in huis vochtiger, waardoor schimmel in huis kan ontstaan. Bijvoorbeeld op muren en plafonds. Ga dit tegen door ramen zoveel mogelijk open te houden. Heb je airconditioning in huis? Zet deze dan ook aan.
Repareer of vervang kapotte kitranden. Heb je lekkage in de badkamer door kapotte kitranden? Repareer of vervang deze dan zo snel mogelijk. Het is sowieso verstandig om de kitranden in je badkamer regelmatig te controleren.
Laat lekkende leidingen of afvoerbuizen zo snel mogelijk repareren. Hoe langer lekkage in je badkamer doorgaat, hoe groter de schade wordt. Zodra je de bron van het lek hebt gevonden, is het daarom belangrijk om dit zo snel mogelijk te laten repareren.
Lekkage badkamer melden
Heb je schade door lekkage in de badkamer? Meld dit dan zo snel mogelijk bij je verzekering. Bij Univé kun je waterschade door lekkage in de badkamer op verschillende manieren melden.
Bel ons spoednummer (24/7 bereikbaar)
Heb je hulp nodig bij een noodgeval? Bel dan met 0592 348 112. De medewerkers van de Univé Alarmcentrale zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Gebruik dit nummer in geval van een calamiteit of enorme schade. Deze kun je niet online melden.
Meld je schade online
Je kunt 24 uur per dag eenvoudig online je schade melden via Mijn Univé. Je beantwoordt daarbij een paar vragen en verstuurt online je gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier je account aan.
Schade melden via de Univé App
Heb je de Univé App? Meld jouw schade dan direct via de app. Als je de app nog niet hebt, kun je die hier downloaden.
Persoonlijk contact met een medewerker
Bekijk al onze contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij jou in de buurt.
Heb je vragen over lekkage van de badkamer en jouw verzekering hiervoor?
Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.