Hulp bij schade aan jouw boot
Bij schade aan jouw boot door bijvoorbeeld een aanvaring in de haven of door diefstal is het goed om te weten wat je het beste kunt doen. En hoe je de schade aan jouw boot kunt melden. Op die manier kan Univé jou optimaal hulp bieden. Hierop heb jij immers recht als je een bootverzekering bij ons hebt afgesloten.
Wat kun je het beste doen bij schade?
- Online je schade melden
Als het geen noodgeval is, kun je je schade 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. Je beantwoordt een paar vragen en verstuurt online je gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier je account aan. - Daarnaast kun je natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.
Direct contact met een medewerker?
Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij jou in de buurt.
- Online je schade melden
Wat te doen bij een aanvaring of ongeluk?
- Heb je direct hulp nodig? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112.
- Doe aangifte bij de politie en noteer het dossiernummer of vraag om een kopie van je aangifte.
- Neem contact op met de Klantenservice via 0592 349 249 voor verdere afhandeling en voor het repareren van de boot.
Wat te doen bij inbraak of diefstal?
- Doe direct aangifte bij de politie in de plaats waar dit is gebeurd. Was de diefstal of inbraak in het buitenland? Dan moet je bij thuiskomst in Nederland nog een keer aangifte doen. Zorg ervoor dat je een kopie van de aangifte meekrijgt. Wij vragen je naar het proces-verbaal.
Wat te doen bij pech met je boot?
Heb je Pechhulp boot afgesloten en krijg je pech met je boot? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112. Je heeft dan recht op 1 uur hulp van een monteur:
- 1 april - 1 oktober: dagelijks tussen 9.00 en 21.00 uur;
- 1 oktober - 1 april: maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur.
Dit geldt voor alle binnenwateren in Nederland. Daarbij horen ook de Zeeuwse wateren en het IJsselmeer plus alle Nederlandse jachthavens en Nederlandse zeehavens. Maar niet de Waddeneilanden.
Schade melden - Mijn Univé
Schade melden kan op veel manieren met Mijn Univé. Het is de plek waar je al je gegevens vindt van de lopende verzekeringen. Hieronder vind je de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.
- Bekijken van je bestaande schademeldingen
- Bekijken van je polisgegevens
- Bekijken van al je correspondentie
Meld je direct aan voor Mijn Univé of log in.
Schade stappenplan
Er zijn veel verschillende situaties mogelijk als je schade hebt. Voor je gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade. Zo kunnen we je adviseren wat je in iedere situatie het beste kunt doen. Bekijk hier het schade stappenplan.