Ga naar inhoud

Hulp bij schade aan jouw boot

Bij schade aan jouw boot door bijvoorbeeld een aanvaring in de haven of door diefstal is het goed om te weten wat je het beste kunt doen. En hoe je de schade aan jouw boot kunt melden. Op die manier kan Univé jou optimaal hulp bieden. Hierop heb jij immers recht als je een bootverzekering bij ons hebt afgesloten.

Wat kun je het beste doen bij schade?

  • Online je schade melden
    Als het geen noodgeval is, kun je je schade 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. Je beantwoordt een paar vragen en verstuurt online je gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier je account aan.
  • Daarnaast kun je natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.

Meld je schade online 

Direct contact met een medewerker?

Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij jou in de buurt.

Wat te doen bij een aanvaring of ongeluk?

  • Heb je direct hulp nodig? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112.
  • Doe aangifte bij de politie en noteer het dossiernummer of vraag om een kopie van je aangifte.
  • Neem contact op met de Klantenservice via 0592 349 249 voor verdere afhandeling en voor het repareren van de boot.

Wat te doen bij inbraak of diefstal?

  • Doe direct aangifte bij de politie in de plaats waar dit is gebeurd. Was de diefstal of inbraak in het buitenland? Dan moet je bij thuiskomst in Nederland nog een keer aangifte doen. Zorg ervoor dat je een kopie van de aangifte meekrijgt. Wij vragen je naar het proces-verbaal.

Wat te doen bij pech met je boot?

Heb je Pechhulp boot afgesloten en krijg je pech met je boot? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112. Je heeft dan recht op 1 uur hulp van een monteur:

  • 1 april - 1 oktober: dagelijks tussen 9.00 en 21.00 uur;
  • 1 oktober - 1 april: maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur.

Dit geldt voor alle binnenwateren in Nederland. Daarbij horen ook de Zeeuwse wateren en het IJsselmeer plus alle Nederlandse jachthavens en Nederlandse zeehavens. Maar niet de Waddeneilanden.

Schade melden - Mijn Univé

Schade melden kan op veel manieren met Mijn Univé. Het is de plek waar je al je gegevens vindt van de lopende verzekeringen. Hieronder vind je de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.

  • Bekijken van je bestaande schademeldingen
  • Bekijken van je polisgegevens
  • Bekijken van al je correspondentie 

Meld je direct aan voor Mijn Univé of log in

Schade stappenplan

Er zijn veel verschillende situaties mogelijk als je schade hebt. Voor je gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade. Zo kunnen we je adviseren wat je in iedere situatie het beste kunt doen. Bekijk hier het schade stappenplan.

Veelgestelde vragen

Meer weten over het verzekeren van je boot?

Jouw voorkeuren

Univé verzamelt persoonlijke gegevens wanneer je unive.nl bezoekt. Dat doen we met cookies. We gebruiken je gegevens om unive.nl goed te laten werken en te verbeteren. Ook kunnen we met cookies unive.nl relevanter maken voor jou. Geef hieronder aan welke cookies wij van jou mogen verzamelen. Of accepteer alle cookies.

{{category}} {{description}} {{status}}
MarketingMet deze toestemming verzamelen wij met cookies informatie over jouw bezoek aan onze website, en combineren dit met jouw klant- en contactgegevens. Zo krijgen wij een beeld van jouw interesses en voorkeuren. Met deze informatie kunnen wij content en advertenties via onze e-mails, websites en mediapartners beter afstemmen op jouw klantrelatie, voorkeuren, profiel en verwachting. De advertenties buiten onze website kun je zien bij onder meer Facebook, Google en LinkedIn doordat we versleutelde klant- en contactgegevens met hen delen en cookies en vergelijkbare technieken gebruiken.
PersonalisatiePersonalisatiecookies brengen jouw surfgedrag op unive.nl in kaart. Hiermee maken we unive.nl persoonlijker voor jou.
YouTubeCookies van YouTube zorgen ervoor dat je video’s kunt kijken op unive.nl.