Rekeningnummer voor je zorgverzekering wijzigen
Heb je een nieuw rekeningnummer? Geef je wijziging zo spoedig mogelijk aan ons door. Dit doe je eenvoudig zelf via de Univé app of Mijn Univé Zorg.
Rekeningnummer wijzigen
Naar inlogpagina Mijn Univé Zorg
Rekeningnummer premie, zorgkosten en vergoedingen
Het is mogelijk om twee verschillende rekeningnummers aan ons door te geven. Een voor het betalen van je premie en zorgkosten, maar ook voor het ontvangen van vergoedingen. Uiteraard mag dit ook hetzelfde rekeningnummer zijn voor beide zaken.
Op drie manieren rekeningnummer doorgeven
Heb je een nieuw rekeningnummer? Dan kun je deze doorgeven via:
Rekeningnummer wijziging via Univé app of Mijn Univé Zorg
Geef jij je wijziging via de Univé app of Mijn Univé Zorg door? Dan gaat deze per direct in. Heb je digitale post als voorkeur? Dan ontvang je van jouw wijziging een bevestigingsmail.
Nieuw rekeningnummer per post doorgeven
Stuur het ingevulde wijzigingsformulier naar:
Univé Zorg
Postbus 25210
5600 RS Eindhoven
Als jij je wijziging per post doorgeeft, ontvang je per post hier een bevestiging van.
Telefonisch wijzigen niet mogelijk
Vanwege jouw privacy is het niet mogelijk om een nieuw rekeningnummer telefonisch aan ons door te geven.
Betaalwijze aanpassen
Naast het wijzigen van jouw rekeningnummer kun je in Mijn Univé Zorg ook je betaalwijze aanpassen.
Lees meer over je betaalwijze aanpassen
Jouw zorgverzekering wijzigen
Iets aan jouw zorgverzekering wijzigen kan meestal alleen tussen 12 november en 1 februari. Bijvoorbeeld de hoogte van je eigen risico aanpassen of je aanvullende zorgverzekering wijzigen. Er zijn een paar uitzonderingen die afhangen van jouw persoonlijke situatie.