Rekeningnummer voor je zorgverzekering wijzigen
Heeft u een nieuw rekeningnummer? Geef uw wijziging zo spoedig mogelijk aan ons door. Dit doet u eenvoudig zelf via de Univé app of Mijn Univé Zorg.
Rekeningnummer wijzigen
Naar inlogpagina Mijn Univé Zorg
Rekeningnummer premie, zorgkosten en vergoedingen
Het is mogelijk om twee verschillende rekeningnummers aan ons door te geven. Een voor het betalen van uw premie en zorgkosten, maar ook voor het ontvangen van vergoedingen. Uiteraard mag dit ook hetzelfde rekeningnummer zijn voor beide zaken.
Op 3 manieren rekeningnummer doorgeven
Heeft u een nieuw rekeningnummer? Dan kunt u deze doorgeven via:
Rekeningnummer wijziging via Univé app of Mijn Univé Zorg
Geeft u uw wijziging via de Univé app of Mijn Univé Zorg door? Dan gaat deze per direct in. Heeft u digitale post als voorkeur? Dan ontvangt u van uw wijziging een bevestigingsmail.
Nieuw rekeningnummer per post doorgeven
Stuur het ingevulde wijzigingsformulier naar:
Univé Zorg
Postbus 25210
5600 RS Eindhoven
Als u uw wijziging per post doorgeeft, ontvangt u per post hier een bevestiging van.
Telefonisch wijzigen niet mogelijk
Vanwege uw privacy is het niet mogelijk om een nieuw rekeningnummer telefonisch aan ons door te geven.
Betaalwijze aanpassen
Naast het wijzigen van uw rekeningnummer kunt u in Mijn Univé Zorg ook uw betaalwijze aanpassen.
Lees meer over uw betaalwijze aanpassen
Uw zorgverzekering wijzigen
Iets aan uw zorgverzekering wijzigen kan meestal alleen tussen 12 november en 1 februari. Bijvoorbeeld de hoogte van uw eigen risico aanpassen of uw aanvullende zorgverzekering wijzigen. Er zijn een paar uitzonderingen die afhangen van uw persoonlijke situatie.