Rekening betalen met betalingsregeling
Moeite om een rekening in één keer te betalen? Meestal kunt u bij ons een rekening in termijnen betalen. Een betalingsregeling sluit u makkelijk zelf af via de Univé app of Mijn Univé Zorg.
Betalingsregeling afsluiten
Inloggen en aanvragen
Log in op Mijn Univé Zorg of de Univé app. Ga naar uw facturen en vervolgens naar Betalingsregeling aanvragen. Doorloop de 3 stappen.
Ontvangstbevestiging
Als u een regeling heeft aangevraagd, ontvangt u van ons altijd een ontvangstbevestiging.
Vragen? Wij helpen u
Komt u er niet uit? Bel ons gerust. We helpen u graag verder.
Voorwaarden afsluiten betalingsregeling
- De factuur is € 50 of hoger.
- U betaalt minimaal € 25 per keer.
- Aflossen gebeurt in minimaal 2 en maximaal 12 keer.
- U kunt maximaal 4 betalingsregelingen tegelijk bij ons hebben.
- U betaalt geen rente en andere extra kosten over de betalingsregeling.
- Als u een betalingsregeling afsluit, krijgt u geen BKR-registratie.
- Heeft u eerder een betalingsregeling afgesloten? Dan kunt u de openstaande bedragen van die regeling niet nogmaals in een nieuwe regeling opnemen.
- Is het een rekening voor uw premie? Wacht dan tot de betaaldatum is verlopen. Dan pas kunt u een betalingsregeling hiervoor afsluiten.
Zo sluit u een betalingsregeling af als u via automatische incasso betaalt
- Laat het bedrag eerst afschrijven.
- Stort dan het bedrag terug op uw rekening (storneren). Dit regelt u zelf online via uw bank.
- Wacht op ons bericht dat de automatische incasso niet is gelukt.
- U kunt nu een betalingsregeling afsluiten via de Univé app of Mijn Univé Zorg.
Bedragen hoger dan € 385 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kunt u direct in de Univé app of Mijn Univé Zorg een betalingsregeling afsluiten.
Wij helpen u bij betaalproblemen
Heeft u moeite met het betalen van uw zorgverzekering? We doen meer om u te helpen bij een betalingsachterstand.