Aanvullende verzekering gestopt: wat betekent dat?
Is jouw aanvullende verzekering gestopt? Dat komt omdat je achterloopt met het betalen van jouw premie. Op deze pagina lees je wat dit betekent, én wanneer je weer een aanvullende verzekering kunt aanvragen.
Wanneer stoppen wij je aanvullende verzekering?
Als je na 70 dagen de factuur van jouw premie niet betaalt, krijg je een 2e aanmaning. Op dat moment stoppen wij jouw aanvullende verzekering. Let in dat geval goed op welke vergoedingen je nog wel en niet krijgt.
Wat wordt er nog wél vergoed?
Als jouw aanvullende verzekering is gestopt krijg je geen vergoeding meer vanuit de aanvullende verzekering. Natuurlijk kun je nog wel gewoon gebruikmaken van vergoedingen uit de basisverzekering. Je kunt dus nog gewoon naar de huisarts of bloedonderzoek laten doen.
Een nieuwe aanvullende verzekering
Wil je weer een aanvullende verzekering? Dat kan op 3 manieren:
- Zorg dat je achterstand helemaal is betaald. Je kunt dan voor volgend jaar weer een aanvullende verzekering afsluiten.
- Herstel je aanvullende verzekering. Je krijgt dan weer dezelfde verzekering terug. Deze gaat dan in op de datum waarop jouw verzekering eerder stopte. Dit kan alleen als je jouw achterstand binnen 3 maanden na het stoppen van de aanvullende verzekering hebt betaald. Herstel over vorig jaar kan uiterlijk tot 31 januari van het nieuwe jaar. Bel ons op 072 - 527 7595 (gratis). Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
- Zit je in een schuldregeling MSNP of WSNP? Dan kun je voor volgend jaar weer kiezen voor een aanvullende verzekering. Overleg in dat geval met jouw bewindvoerder of schuldhulpverlener.
Meer hulp nodig? Wij staan voor je klaar
Lukt het je niet om te betalen? Of heb je vragen over het stoppen van je aanvullende verzekering? Bel ons dan op 072 - 527 75 95 (gratis). Dan kijken we samen naar een oplossing die bij je past.