Welke verzekering heb je nodig bij een koophuis?
Heb je een huis gekocht? Daar gaat veel geld in zitten, zowel voor de aankoop als eventuele verbouwingen daarna. Als je nieuwe woning of de spullen die er in staan beschadigd raken, kun je te maken krijgen met hoge kosten. Om dit te voorkomen en zorgeloos van je huis te genieten, is het verstandig om dit goed te verzekeren. Of je nu in een nieuwbouwwoning, vrijstaande woning, twee-onder-een-kapwoning, woonboerderij of appartement woont. Wij zetten de belangrijkste verzekeringen voor je koophuis op een rij.
De belangrijkste verzekeringen voor je koophuis
Voor een koophuis is het verstandig om in ieder geval een goede woonverzekering af te sluiten. Er zijn twee belangrijke typen woonverzekeringen voor je koophuis: de opstalverzekering en de inboedelverzekering. Wat is verzekerd met beide verzekeringen? Daar nemen we je graag in mee.
Verstandig om ook af te sluiten bij het kopen van een huis
Waarom je woonverzekering bij Univé afsluiten?
Vragen over de verzekeringen voor jouw koophuis?
Onze inboedel- en opstalverzekering wordt beoordeeld met een 8,6
Veelgestelde vragen over benodigde verzekeringen voor je koophuis
Sluit nu verzekeringen voor je koophuis af met korting
Er zijn verschillende manieren om je woonverzekering met korting af te sluiten.
- Profiteer van onze pakketkorting. Als je meerdere verzekeringen afsluit bij Univé, kun je tot wel 10% korting ontvangen. De korting wordt automatisch verrekend met je premie.
- Check of je in aanmerking komt voor collectieve korting via je thuisorganisatie, werkgever, vakbond of ledenvereniging.
De kwaliteit van de Univé Woonverzekering
Univé wil graag dat de informatie over de woonverzekering voor iedereen duidelijk is. Daarom gebruiken we zo min mogelijk moeilijke woorden. En leggen we ze begrijpelijk uit als we ze tóch moeten gebruiken. Dit is onderdeel van ons PARP-beleid.
Met het PARP-beleid* zorgen we ervoor dat we onze klanten de informatie geven die de wet van ons vraagt. Een onderdeel hiervan is het controleren van de informatie op onze website.
Zo beoordelen we bijvoorbeeld de webpagina’s van de verzekering op verschillende punten:
Worden alle voor- en nadelen van de verzekering genoemd?
Staat alle belangrijke informatie bovenaan?
Worden moeilijke begrippen uitgelegd in begrijpelijke taal?
Staan er geen tegenstrijdigheden in de teksten?
Zijn de belangrijkste documenten (zoals voorwaarden) makkelijk te vinden?
De controles voeren we op verschillende momenten uit: bij elke grote wijziging van een verzekering én standaard om de drie jaar als de voorwaarden gelijk blijven.
* In het PARP-beleid staan de volgende zaken: de gedragscode Verzekeraars van het Verbond van Verzekeraars, het toetsingskader voor financiële producten van de AFM en de Europese IDD-richtlijn.