Hulp bij schade aan je huis
Heb je schade aan je huis door bijvoorbeeld brand, storm of een gaslek? Met de opstalverzekering van Univé ben je verzekerd van snelle en deskundige schadeservice. Zo hoef je nooit lang te wachten op een vergoeding.
Hieronder lees je per situatie wat je het beste kunt doen en wat je nodig hebt om je schade te melden.
Wat kun je het beste doen bij schade?
Wat je het beste kunt doen bij schade, hangt onder meer af van wat voor schade je hebt en hoe groot deze is. Wel hebben we een paar algemene tips voor je als je schade hebt:
- Neem zelf maatregelen om de schade te beperken.
- Maak foto’s van de schade, als je die mogelijkheid hebt.
- Meld je schade zo snel mogelijk bij Univé. Houd dan je polisnummer bij de hand. Zo kan Univé je het beste hulp bieden bij de afhandeling.
Hoe meld ik mijn schade?
Als je schade hebt aan je huis, bijvoorbeeld schade aan je keuken, kun je dat op verschillende manieren melden. Namelijk:
- Via ons spoednummer (24/7 bereikbaar)
Heb je een noodgeval en heb je hulp nodig? Bel dan naar de Univé Alarmcentrale op 0592 348 112. De medewerkers van de Univé Alarmcentrale staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar. Gebruik dit nummer bij een calamiteit of enorme schade. Zulke schade kun je namelijk niet online melden.
- Meld je schade online
Je kunt je schade 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. Je beantwoordt een paar vragen en verstuurt online je gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier jouw account aan.
- Schade melden via de Univé App
Heb je de Univé app? Meld je schade dan direct via de app. Als je de app nog niet hebt, kun je die hier downloaden.
- Persoonlijk contact met een medewerker
Bekijk al onze contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij jou in de buurt.
Meer weten over het verzekeren van je woning?
Bekijk de informatie op de onderstaande pagina's voor meer informatie over de opstalverzekering.