Ga naar inhoud

Hulp bij schade aan jouw scootmobiel

Bij schade aan jouw scootmobiel door bijvoorbeeld een aanrijding of diefstal is het goed om te weten wat je het best kunt doen. En hoe je die schade bij Univé online kunt melden. Op die manier kunnen wij je optimaal hulp bieden.

Wat kun je het beste doen bij schade?

Wat te doen bij diefstal?

  • Doe direct na ontdekking aangifte bij de politie in de plaats waar de diefstal heeft plaatsgevonden.
  • Zorg ervoor dat je een kopie van de aangifte/het proces-verbaal meekrijgt.

Meld je diefstal online

  • Online jouw schade melden
    Jouw schade kun je 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. Je beantwoordt een paar vragen en verstuurt online je gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier een account aan.
  • Daarnaast kun je natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.
  • Schriftelijk (geldt alleen bij aanrijding)
    Maar je kunt ook het ingevulde Europees schadeformulier opsturen naar Univé Verzekeringen, Antwoordnummer 45,  9400 VB  Assen.

Direct contact met een medewerker?

Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij je in de buurt.

Meld jouw schade online

Wat te doen bij een aanrijding?

  • Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding.
  • Vul direct na het ontstaan van de schade het Europees schadeformulier in. Laat dit schade-aangifteformulier ook door de tegenpartij ondertekenen en houd zelf het origineel.
  • Waarschuw de politie en noteer de naam van de agent en het adres van het politiebureau op het schadeformulier.
  • Noteer ook de naam- en adresgegevens van eventuele getuigen van het ongeval.
  • Maak foto’s van de situatie met je telefoon of camera.
  • Kun je door de schade niet verder rijden? Bel dan de Univé Alarmcentrale: 0592 348 112.
    Altijd bereikbaar: 24 uur per dag, 7 dagen per week.
  • Meld de aanrijding bij Univé online (via Mijn Univé) of op een andere manier.

Meld jouw aanrijding online

Dit kan Univé voor je doen

Schade kan altijd gebeuren. Met de Univé Alarmcentrale helpt Univé je graag weer op weg. Je kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereiken via telefoonnummer 0592 348 112.

Schade melden - Mijn Univé

Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar je al jouw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt je de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.

  • Bekijken van jouw bestaande schademeldingen
  • Bekijken van jouw polisgegevens
  • Bekijken van al jouw correspondentie 

Meldt je direct aan voor Mijn Univé of log in

Meld je schade online

Schade stappenplan

Er zijn veel verschillende situaties waarin je je kan bevinden bij het hebben van schade. Voor jouw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om je te adviseren wat je het beste kunt doen. Je vindt hier het schade stappenplan.

    Wat is verzekerd?