Ga naar inhoud

"Ons verhaal voor de toekomst begint 230 jaar geleden"

"Het jubileumjaar 2024 was voor Univé een moment om terug te kijken. Waar ligt de oorsprong van Univé? Wat zijn onze gemeenschappelijke waarden? En waar komen we vandaan? "Als je je geschiedenis kent, kun je vooruitkijken," zegt manager Innovatie Evelyn Osinga. Bij dat vooruitkijken hoort voor een coöperatieve verzekeraar als Univé ook nadenken over wat je in de toekomst kunt betekenen. "We willen heel graag kunnen uitleggen waar onze leden op kunnen rekenen, ook over tien of twintig jaar. Als Univé blijven we in beweging."

"Het is op het eerste gezicht misschien geen logische keuze: vanuit innovatie in de geschiedenis van de organisatie duiken. Voor ons als team voelt het wél logisch. Wij voelen verbondenheid met de grondlegger van Univé, Geert Reinders. Hij was in zijn tijd een innovator. Een man met visie, met oog voor de problemen van morgen en overmorgen. Ons verhaal voor de toekomst begint 230 jaar geleden. Het is de basis waarop we verder kunnen bouwen." 

Het verhaal van Univé 

Evelyn: "In dit jubileumjaar voor Univé, zijn we binnen Univé formule in gesprek gegaan over wat nou eigenlijk ons verhaal is. Wat is onze rol als coöperatieve verzekeraar in een wereld waarin we te maken hebben met zoveel ingrijpende veranderingen? Denk aan klimaat en biodiversiteit, maar ook aan sociale ontwrichting of druk op de gezondheidszorg.   
We ontdekten dat er binnen Univé heel veel mooie verhalen zijn. Over wat we doen en waarom. En hoe we midden in de maatschappij staan. Bovendien was er enthousiasme om verhalen met elkaar te delen. Samen hebben we het verhaal van Univé gemaakt." 

Van verhaal naar ledenbeloftes 

Het ledenbelang staat steeds voorop bij de dingen die Univé doet. Dat roept de vraag op wat de leden aan het verhaal van Univé hebben? Evelyn vertelt dat het verhaal voor de leden wordt vertaald naar ledenbeloftes. "Een verhaal is maar een verhaal. We willen heel graag kunnen uitleggen waar de leden dan op kunnen rekenen. Dat doen we met ledenbeloftes. Het is wel heel spannend om die beloftes te doen. Misschien kun je het niet 100 procent waarmaken, wat dan? Toch durven we dit aan, en hebben we een moment in de nabije toekomst genomen: het jaar 2030. Waar willen we dan zijn als Univé? En wat moeten we vandaag opstarten om daar te komen? De beloftes zijn bedoeld als inspiratie op die weg naar 2030. 

Ledenbehoefte 

Hoe weet je of die beloftes echt aansluiten bij wat de leden nodig hebben? "We hebben de behoefte van onze leden als uitgangspunt genomen. Hoe we dit weten? Ten eerste omdat we dagelijks in contact staan met onze leden. Ook zijn we veel in gesprek met onze ledenraden, en hebben zij ook heel goed nagedacht over wat ze van Univé verwachten. Tot slot leggen we de beloftes begin 2025 in een reeks interviews voor aan leden."  

De kracht van samen 

"Onze leden kunnen op ons rekenen als ze schade hebben of ons nodig hebben. En wij rekenen ook op onze leden. Dat ze bijvoorbeeld netjes zorgen voor hun woning, dat ze veilig rijden, dat ze denken aan preventie. Dat ze actief betrokken zijn bij hun lokale gemeenschap, of initiatieven van Univé Buurtfonds. Die wederkerigheid past bij Univé: dat is de kracht van samen. We voelen ons echt verantwoordelijk, nemen het ledenbelang serieus. En niet alleen voor de leden nu, maar juist ook voor toekomstige generaties. Zodat we ook over dertig jaar nog van betekenis kunnen zijn, en nog steeds met raad en daad naast onze leden kunnen staan." 

Jouw voorkeuren

Univé verzamelt persoonlijke gegevens wanneer je unive.nl bezoekt. Dat doen we met cookies. We gebruiken je gegevens om unive.nl goed te laten werken en te verbeteren. Ook kunnen we met cookies unive.nl relevanter maken voor jou. Geef hieronder aan welke cookies wij van jou mogen verzamelen. Of accepteer alle cookies.

{{category}} {{description}} {{status}}
MarketingMet deze toestemming verzamelen wij met cookies informatie over jouw bezoek aan onze website, en combineren dit met jouw klant- en contactgegevens. Zo krijgen wij een beeld van jouw interesses en voorkeuren. Met deze informatie kunnen wij content en advertenties via onze e-mails, websites en mediapartners beter afstemmen op jouw klantrelatie, voorkeuren, profiel en verwachting. De advertenties buiten onze website kun je zien bij onder meer Facebook, Google en LinkedIn doordat we versleutelde klant- en contactgegevens met hen delen en cookies en vergelijkbare technieken gebruiken.
PersonalisatiePersonalisatiecookies brengen jouw surfgedrag op unive.nl in kaart. Hiermee maken we unive.nl persoonlijker voor jou.
YouTubeCookies van YouTube zorgen ervoor dat je video’s kunt kijken op unive.nl.