Ga naar inhoud

Het incassobureau

Heeft u namens ons post ontvangen van een incassobureau? Dan hebben wij uw dossier waarschijnlijk overgedragen. Vervelend natuurlijk. We vertellen u graag hoe nu verder

Een incassobureau. Wat nu?

Heeft u na de laatste aanmaning uw rekening niet betaald? Dan dragen we uw dossier over aan een van onze incassobureaus. Het incassobureau neemt vervolgens contact met u op om samen met u tot een oplossing te komen.

Let op: U krijgt dan geen herinneringen meer van ons. Nieuwe niet-betaalde rekeningen dragen wij dan ook over aan het incassobureau.

Samen met het incassobureau uw schuld oplossen

Weten hoe u uw betalingsachterstand het best kunt oplossen? Benieuwd naar de hoogte van uw achterstand? Of hoe u een betalingsregeling kunt afsluiten? Neem dan contact op met het incassobureau. Zij denken graag met u mee. De contactgegevens van het incassobureau vindt u op de brief of mail die u van het incassobureau heeft ontvangen.

Bezwaar maken

Bent u het er niet mee eens dat uw dossier is overgedragen aan een incassobureau? Neem ook dan contact op met het incassobureau. Het incassobureau kijkt vervolgens samen met ons naar uw bezwaar.

Kosten incassobureau

Wanneer wij uw dossier overdragen aan het incassobureau, kunnen zij buitengerechtelijke incassokosten bij u in rekening brengen. De hoogte hiervan is wettelijk bepaald en is afhankelijk van het openstaande bedrag. Over dit bedrag zal btw worden berekend en u krijgt te maken met wettelijke rente over het openstaande bedrag. Ook deze kosten worden bij u in rekening gebracht. Wij hopen uiteraard dat dit voorkomen kan worden. Daarom is het belangrijk dat u contact met ons opneemt wanneer u in de problemen komt met betalen.

Krijg uw geldzaken op orde met Geldfit

Als u zich zorgen maakt over geld, kan het lastig zijn om hulp te zoeken. Toch is het belangrijk om snel in actie te komen, want zo voorkomt u dat problemen groter worden. Geldfit kan hierbij helpen.

Zo werkt het: