Veelgestelde vragen over de Univé App
Je kunt de Univé App downloaden via de App Store en via de Play Store.
Bekijk de video hieronder om te zien hoe je de Univé App op je telefoon kan downloaden en installeren.
Om deze inhoud te tonen dient u social media cookies te accepteren.
Je hebt waarschijnlijk geen zorgverzekering van Univé. Je kunt alleen een zorgverzekering van Univé koppelen in de Univé App.
Waarschijnlijk ben je niet ingelogd via de DigiD van de hoofdverzekerde. Maar via die van iemand anders. Zoals een gezinslid. Bij een zorgverzekering zijn gezinsleden namelijk gekoppeld aan de hoofdverzekerde.
Is in de app niet de DigiD van de hoofdverzekerde, maar van een gezinslid gekoppeld? Dan los je dit in twee stappen op:
- Maak de huidige DigiD-koppeling ongedaan. Dat kan in het menu via [Uw gegevens] en vervolgens [Zorggegevens]. Klik onder in dat scherm op de knop 'DigiD ontkoppelen'.
- Koppel de DigiD van de hoofdverzekerde in de app.
Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij zijn bereikbaar per telefoon, WhatsApp, Facebook en Twitter.
Om veiligheidsredenen mogen apps alleen bestanden op een toestel opslaan wanneer je daar zelf toestemming voor hebt gegeven. Daarom moet je de Univé App eenmalig toegang tot jouw bestanden geven. Zodat de afbeelding van je zorgpas van je zorgverzekering op jouw toestel kan worden opgeslagen.
Nee, dan kun je de Univé App niet installeren. Je hebt minimaal Android versie 6.0 of iOS versie 13.0 nodig om de Univé App te kunnen gebruiken. Je kunt je verzekeringszaken natuurlijk nog wel online regelen via Mijn Univé.