Ga naar inhoud

Veelgestelde vragen over de Univé App

Open de Univé App en scan je de QR-code op je beeldscherm. Dit doe je zo: 

  • Kies op het inlogscherm van Mijn Univé voor ‘Inloggen met de Univé-app’.  
  • Open de Univé App op je telefoon. 
  • Ga naar ‘Profiel’ en klik op ‘QR-code scannen’.  
  • Scan de code op het inlogscherm van Mijn Univé.  
  • Je bent nu ingelogd. 

Je kunt de Univé App downloaden via de App Store en via de Play Store.

Bekijk de video hieronder om te zien hoe je de Univé App op je telefoon kan downloaden en installeren. 

Om deze inhoud te tonen dient u social media cookies te accepteren.

Klik in het inlogscherm op 'Ik weet mijn pincode niet'. Nu kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Na het inloggen kun je opnieuw een 5-cijferige pincode instellen.

Elke pincode is gekoppeld aan één specifieke telefoon. Gebruik je meerdere toestellen, dan moet je voor elke telefoon een eigen 5-cijferige pincode instellen. Dit mag natuurlijke dezelfde pincode zijn, maar dat hoeft niet.

Je hebt waarschijnlijk geen zorgverzekering van Univé. Je kunt alleen een zorgverzekering van Univé koppelen in de Univé App.

Waarschijnlijk ben je niet ingelogd via de DigiD van de hoofdverzekerde. Maar via die van iemand anders. Zoals een gezinslid. Bij een zorgverzekering zijn gezinsleden namelijk gekoppeld aan de hoofdverzekerde.

Is in de app niet de DigiD van de hoofdverzekerde, maar van een gezinslid gekoppeld? Dan los je dit in twee stappen op:

  1. Maak de huidige DigiD-koppeling ongedaan. Dat kan in het menu via [Uw gegevens] en vervolgens [Zorggegevens]. Klik onder in dat scherm op de knop 'DigiD ontkoppelen'.
  2. Koppel de DigiD van de hoofdverzekerde in de app.

Ja, je kunt in de app inloggen met gezichtsherkenning (Face ID) als jouw apparaat dat toestaat. Je kunt dit instellen nadat je met jouw e-mailadres en wachtwoord bent ingelogd.

Ja, je kunt inloggen met jouw vingerafdruk (Touch ID). Dit kun je instellen nadat je met jouw e-mailadres en wachtwoord bent ingelogd.

Let op: touch ID werkt alleen als jouw telefoon het herkennen van vingerafdrukken ondersteunt.

Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij zijn bereikbaar per telefoon, WhatsAppFacebook en Twitter.

De pincode/toegangscode kies je zelf. Met deze code kun je sneller inloggen. Je bepaalt zelf welke 5 cijfers je kiest voor jouw code. Elk cijfer mag maximaal 2 keer voorkomen.

Waarschijnlijk heeft je telefoon geen goede verbinding met het internet. Het kan ook gebeuren dat het systeem van DigiD een storing heeft. Probeer het dan later nog eens.

Om veiligheidsredenen mogen apps alleen bestanden op een toestel opslaan wanneer je daar zelf toestemming voor hebt gegeven. Daarom moet je de Univé App eenmalig toegang tot jouw bestanden geven. Zodat de afbeelding van je zorgpas van je zorgverzekering op jouw toestel kan worden opgeslagen.

Als je een nieuwe verzekering afsluit, moet die eerst worden beoordeeld. Pas als Univé jouw aanvraag heeft geaccepteerd, kun je deze in de app terugvinden. Vanaf dat moment staat de verzekering in jouw overzicht.

Je pincode blijft voor altijd geldig. Let er daarom goed op dat je een veilige pincode gebruikt! Dus niet je geboortedatum of een cijferreeks zoals "12345". Je kunt je pincode altijd veranderen in de app.

Nee, de app is niet ontwikkeld om goed te werken op een tablet of iPad. Het is mogelijk dat de app wel opent, maar het scherm is niet geschikt gemaakt voor weergave op een tablet of iPad. De kans bestaat dan dat je bepaalde onderdelen op de verkeerde plaats in het scherm ziet.

Nee, op een Windows-telefoon werkt de app niet.

Nee, dan kun je de Univé App niet installeren. Je hebt minimaal Android versie 6.0 of iOS versie 13.0 nodig om de Univé App te kunnen gebruiken. Je kunt je verzekeringszaken natuurlijk nog wel online regelen via Mijn Univé.

Als je een foutmelding krijgt, dan heeft het systeem een tijdelijke storing. Probeer het later nog een keer.