

Kattenverzekering kies de zorg die écht bij jullie past
Voel je zeker met de kattenverzekering
Je kat maakt deel uit van je gezin en verdient daarom ook de beste zorg als dat nodig is. Bijvoorbeeld als je kat ziek wordt of een aandoening krijgt. Met onze kattenverzekering ben je zeker dat altijd 80% van de zorgkosten wordt vergoed. Meer zekerheid voor jou en je kat. Zo kun je samen onbezorgd oud worden.
Kattenverzekering
Verzeker je kat tegen medisch noodzakelijke kosten.
- Verzekerd bij ongevallen.
- Verzekerd bij ziektes en aandoeningen.
- Kies zelf het verzekerde bedrag: € 2.500 of € 5.000
- Altijd 80% vergoed.
- Vrije keuze in dierenarts.De dierenarts moet juist geregistreerd staan.
Wat is verzekerd met de kattenverzekering?
Bekijk hier waarvoor je met basisdekking wel en niet een vergoeding voor krijgt.
Wel verzekerd
- Consult bij de dierenarts (bij een ongeval, ziekte of aandoening)
- Onderzoeken
- Behandelingen
- Geregistreerde geneesmiddelen
- Operaties
- Inslapen
Niet verzekerd
- Jaarlijkse controle, kuren en vaccinaties
- Klachten die al bekend zijn of in de 30 dagen wachttijd zijn ontstaan
- Medisch niet-noodzakelijke behandelingen
- Alternatieve geneeswijzen
- Castratie en sterilisatie
Wachttijd 30 dagen
Er is een wachttijd van 30 dagen. Als er klachten ontstaan in de eerste 30 dagen van de verzekering, dan vergoeden wij de kosten niet behalve bij een ongeval. Dit geldt ook voor eventuele kosten van vervolgbehandelingen.
Extra zekerheid voor je kat
Wil je het allerbeste voor je kat en meer zekerheid voor jezelf? Je kunt je maatje aanvullend verzekeren voor bijvoorbeeld beweeg- of gebitszorg. Ontdek welke aanvullende dekking het best bij jou en je kat past.
Beweegzorg
Heeft je maatje zorg nodig van de dierenfysio? Beweegzorg vergoedt fysiotherapie en hydrotherapie tot € 500 per jaar.
Gebitszorg
Ook huisdieren hebben gebitszorg nodig. Met gebitszorg is je kat verzekerd tot € 500 per jaar voor noodzakelijke behandelingen.
Reizen
Ook in het buitenland verzekerd zijn? Met de aanvullende dekking Reizen ben je óók in het buitenland verzekerd tot € 1000 per jaar.
Voorwaarden en documenten kattenverzekering
Documenten
Ben je al klant?
Je dekking en polisvoorwaarden staan in Mijn Univé onder ‘Mijn verzekeringen’. Of bekijk je polis in de Univé App onder ‘Documenten’.
Goed om te weten
Je huisdier is je maatje. Daarom wil je zeker weten dat je de juiste keuze maakt. We leggen je graag uit wat je van onze huisdierenverzekering mag verwachten.
Voor katten is de chip nog niet verplicht, maar als je kosten wil declareren moet je kat wel gechipt zijn. Je kan namelijk alleen declareren op het moment dat je kat een chipnummer heeft.
Zonder chipnummer kunnen wij geen nota in behandeling nemen, en ben je dus niet verzekerd. Zorg er daarom voor dat je bij het eerstvolgende bezoek aan de dierenarts je kat laat chippen, en het chipnummer aan ons doorgeeft. Neem contact op met je adviseur, of geef het door via Mijn Univé of de Univé App.
Je kitten verzekeren kan al op jonge leeftijd. Maar je kan ook je oudere kat verzekeren bij Univé. Voor katten jonger dan 10 jaar, kun je elke dekking afsluiten.
Is je kat 10 jaar of ouder op het moment dat je de verzekering afsluit? Dan bieden wij alleen de dekking Ongevallen aan. Wil je een zieke kat verzekeren? Dat kan, maar de bestaande klachten of aandoeningen zijn dan niet verzekerd. Als je de huisdierenverzekering bij ons aanvraagt, beoordelen wij de aandoening.
Wij verzekeren huisdieren alleen als ze bij je thuis wonen en minimaal 7 weken oud zijn. Vanaf 7 weken mag een kitten het nest verlaten.
De kosten van een kattenverzekering worden bepaald door verschillende dingen. Bijvoorbeeld het ras van je kat en de leeftijd.
Verder kan je zelf kiezen of je voor € 2.500 of € 5.000 per jaar verzekerd wilt zijn. Dit heeft ook invloed op je premie. Je krijgt altijd 80% vergoed, er geldt dus een eigen bijdrage van 20% per declaratie voor elke behandeling.
Voor de aanvullende dekkingen gelden andere verzekerde bedragen, namelijk:
- Beweegzorg: € 500 per jaar
- Gebitszorg: € 500 per jaar
- Reizen: € 1.000 per jaar
Ook in Europa ben je verzekerd als een Nederlandse dierenarts je hond doorverwijst naar een dierenart of specialist in ander land in Europa. Bekijk ook: Mijn huisdier gaat mee op vakantie in het buitenland. Is mijn huisdier dan ook verzekerd?
Met een huisdierenverzekering van Univé heb je toegang tot gratis online dierenartsadvies via VETTS. Met de VETTS-app kan je via chat of tijdens een videoconsult jouw vragen aan een ervaren dierenarts stellen.
Veelgestelde vragen
De meest gestelde vragen over de kattenverzekering.
Het afsluiten van een kattenverzekering is niet verplicht. Het is wel heel nuttig, omdat de kosten van de dierenarts vaak hoog zijn. Het is fijn als je kat dan verzekerd is.
Een kattenverzekering is een zorgverzekering voor je kat. Net zoals je zelf ook verzekerd bent. Met een kattenverzekering is je kat verzekerd tegen medisch noodzakelijk kosten die het gevolg zijn van een ongeval, ziekte of aandoening.
Ja, je mag zelf kiezen naar welke dierenarts je gaat. Dit kan de lokale dierenarts bij jou in de buurt zijn, maar je mag ook kiezen voor een dierenarts wat verder weg. De dierenarts moet wel in Nederland gevestigd zijn.
Ja, bij ons kun je ook twee of meer katten verzekeren. Meerdere huisdieren verzekeren is geen probleem: je sluit dan per kat een verzekering af.
Mogelijk heb je een huis-tuin-en-keuken-kat. Dit is een Europese korthaar. Dit ras staat in de lijst. Heb je een speciaal gekruist ras, bijvoorbeeld een Maine Coon gekruist met een Ragdoll? Kies dan voor Kruising. Let op! Wij bieden geen huisdierenverzekering aan voor kortsnuitige rassen.
Interessante thema's kattenverzekering
Chatten of bellen met een online dierenarts? Met je huisdierenverzekering bij Univé heb je altijd gratis toegang tot online dierenartsadvies via de VETTS-app.
Op zoek naar iets leuks voor in de meivakantie? Speciaal voor alle dierenliefhebbers geeft Univé 6 keer 2 kaarten voor Animal Event op 2, 3 of 4 mei in de Hilvarenbeek weg.
Kies met een zeker gevoel voor de kattenverzekering van Univé
Service & Contact
Klantenservice
Maandag t/m vrijdag: 08.30 tot 18.00 uur
Livechat en WhatsApp: 08.30 tot 21.00 uur
Zaterdag: 09.30 tot 16.00 uur
Voor korte vragen
Maandag t/m vrijdag: 08.30 tot 18.00 uur
Livechat en WhatsApp: 08.30 tot 21.00 uur
Zaterdag: 09.30 tot 16.00 uur

Informatie gecontroleerd door een expert
Aafke Bos
Productspecialist Aafke Bos is verantwoordelijk voor de inhoud en doorontwikkeling van diverse verzekeringsproducten.
'Ik zorg ervoor dat de producten waardevol én begrijpelijk zijn voor onze klanten. Als productspecialist werk ik nauw samen met kennisspecialist Emily Rodenburg-Bruines en contentspecialist Annebel Ruiter. Samen zorgen we ervoor dat we onze klanten online altijd de juiste informatie bieden.'