Ga naar inhoud

Annuleringsverzekering en schade melden

Stel, u moet een geboekte reis annuleren. Of u moet uw reis noodgedwongen afbreken en eerder naar huis terugkeren. Met de annuleringsverzekering van Univé bent u verzekerd van professionele hulp. De Alarmcentrale is 24/7 bereikbaar. En uw schade kunt u eenvoudig online melden bij Univé.

Wat kunt u het beste doen bij schade?

    • Annuleer uw vakantie
      Probeer uw vakantie zo spoedig mogelijk te annuleren. Zo beperkt u de kosten misschien. Bewaart u alle annuleringsnota’s goed.
    • Annuleringsverzekering?
      Heeft u een annuleringsverzekering? Dan kunt u uw schade melden aan Univé en een beroep doen op vergoeding van de kosten.

    Meld uw annulering online

    • Bel altijd de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112
      De centrale is dag en nacht bereikbaar. Daar helpt men u snel verder.
    • Nota’s bewaren
      Bewaart u de nota’s van eventueel extra gemaakte kosten goed.
    • Heeft u een annuleringsverzekering?
      Dan kunt u bij thuiskomst uw schade melden aan Univé en een beroep doen op vergoeding van de kosten.

    Meld de onderbreking online

    • Online uw schade melden
      Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier uw account aan.
    • Daarnaast kunt u natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.

    Meld uw schade online 

    Direct contact met een medewerker?

    Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt.

    Schade melden - Mijn Univé

    Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar u al uw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt u de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.

    • Bekijken van uw bestaande schademeldingen
    • Bekijken van uw polisgegevens
    • Bekijken van al uw correspondentie 

    Meld u direct aan voor Mijn Univé of log in

    Schade stappenplan

    Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor uw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om u te adviseren wat u het beste kunt doen. U vindt hier het schade stappenplan.

    Veelgestelde vragen

    Welk bedrag verzekerd is, hangt af van de kosten van de reis. De kortlopende annuleringsverzekering vergoedt maximaal € 5.000 per persoon per reis. Met een maximum van € 25.000 voor alle verzekerden samen.

    Bij onze kortlopende annuleringsverzekering geldt geen eigen risico. Heeft u bij uw doorlopende reis- of annuleringsverzekering gekozen voor een eigen risico? Dan geldt dit wel.

    Bel altijd eerst met de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112 (24/7 bereikbaar). Eenmaal thuis kun je je schade declareren via Mijn Univé. Bewaar ook de annuleringsnota's goed.

    Bij een doorlopende annuleringsverzekering kun je kiezen voor welk bedrag je je reissom wilt verzekeren. Je hebt drie mogelijkheden voor het verzekeren van je reissom:  

    • tot maximaal € 1.500 per persoon per reis. 

    • tot maximaal € 3.000 per persoon per reis. 

    • tot maximaal € 4.500 per persoon per reis. 

    Neem eerst contact op met je reisorganisatie of aanbieder om je reis of ticket te annuleren, of om te kijken of je je reis om kunt boeken. Vergoed de reisorganisatie of aanbieder niet alle kosten van het omboeken of annuleren? Daarna kun je dit bij ons melden. 

    Meer weten over het verzekeren van annulering?

    Jouw voorkeuren

    Univé verzamelt persoonlijke gegevens wanneer je unive.nl bezoekt. Dat doen we met cookies. We gebruiken je gegevens om unive.nl goed te laten werken en te verbeteren. Ook kunnen we met cookies unive.nl relevanter maken voor jou. Geef hieronder aan welke cookies wij van jou mogen verzamelen. Of accepteer alle cookies.

    {{category}} {{description}} {{status}}
    MarketingMet deze toestemming verzamelen wij met cookies informatie over jouw bezoek aan onze website, en combineren dit met jouw klant- en contactgegevens. Zo krijgen wij een beeld van jouw interesses en voorkeuren. Met deze informatie kunnen wij content en advertenties via onze e-mails, websites en mediapartners beter afstemmen op jouw klantrelatie, voorkeuren, profiel en verwachting. De advertenties buiten onze website kun je zien bij onder meer Facebook, Google en LinkedIn doordat we versleutelde klant- en contactgegevens met hen delen en cookies en vergelijkbare technieken gebruiken.
    PersonalisatiePersonalisatiecookies brengen jouw surfgedrag op unive.nl in kaart. Hiermee maken we unive.nl persoonlijker voor jou.
    YouTubeCookies van YouTube zorgen ervoor dat je video’s kunt kijken op unive.nl.