Ga naar inhoud

Heeft u een klacht? Laat het ons weten.

Wij doen ons best om alles rond uw verzekeringen goed te regelen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Wij staan open voor uw klachten en suggesties. Hiermee kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.

Hoe kunt u uw klacht indienen?

Een klacht over uw zorgverzekering

Heeft u een klacht over uw zorgverzekering? Bijvoorbeeld over de dekking, vergoedingen, nota’s, Mijn Univé Zorg, medicijnen, eigen risico, uw apotheek of een andere zorgverlener?
Die kunt u eenvoudig indienen via ons klachtenformulier of schriftelijk bij:

          Univé Zorg N.V.
          Afdeling Klachtenmanagement 
          Postbus 1256
          5602 BG Eindhoven.

Een klacht over uw andere verzekeringen

Uw andere klachten kunt u indienen via ons klachtenformulier of schriftelijk bij:

          Coöperatie Univé U.A.
          Afdeling Klachtenmanagement
          Postbus 15
          9400 AA Assen.

Wat hebben wij nodig om uw klacht te kunnen behandelen?

  • Beschrijf wat er is gebeurd en waarover u niet tevreden bent.
  • Geef aan wat volgens u de beste oplossing is.
  • Vermeld uw adresgegevens en telefoonnummer.
  • Stuur kopieën van relevante bijlagen mee. Bewaar zelf de originelen.

Wat kunt u van ons verwachten?

Nadat u een klacht heeft ingediend, nemen wij binnen een week contact met u op om uw klacht te bespreken. Wij nemen elke klacht serieus en willen graag van u horen welke oplossing u verwacht. Wij streven ernaar om u binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op uw klacht te geven. Lukt dit niet, dan laat de klachtbehandelaar dit aan u weten. Hij laat dan ook aan u weten wanneer u wel een reactie kunt verwachten. In onze inhoudelijke reactie leggen we altijd uit waarom we uw klacht af- of toewijzen. Waar nodig herstellen wij gemaakte fouten en bieden wij excuses aan. U krijgt ook de kans om vragen te stellen over de klachtbehandeling. Nadat wij uw klacht hebben afgehandeld, kan het zijn dat u een enquête krijgt over hoe u de klachtbehandeling heeft ervaren. Als u nog opmerkingen heeft, kunt u die daarin kwijt. Dit is natuurlijk niet verplicht.

Vervolg

Gelukkig lukt het bijna altijd om samen tot een oplossing te komen. Soms komen we er samen helaas toch niet uit. In dat geval kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Voor de zorgverzekering kunt u zich wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekering (SKGZ). Heeft u een klacht over hoe Univé met uw privacy omgaat? Dan kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Autoriteit Persoonsgegevens. Ten slotte kunt u zich wenden tot de burgerlijke rechter.

De Tuchtraad Verzekeraars houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Zij toetst klachten op basis van bindende zelfregulering van het Verbond van Verzekeraars. Consumenten kunnen in het algemeen niet rechtstreeks bij de Tuchtraad hun klacht neerleggen. Het Kifid kan tuchtklachten doorverwijzen naar de Tuchtraad.

Meer weten over onze klachtenregeling?

Lees dan onze folder klachtenregeling.

Klantverbeteringen

​Wij luisteren graag naar u. Lees wat Univé dankzij u verbeterd​ heeft.

Jouw voorkeuren

Univé verzamelt persoonlijke gegevens wanneer je unive.nl bezoekt. Dat doen we met cookies. We gebruiken je gegevens om unive.nl goed te laten werken en te verbeteren. Ook kunnen we met cookies unive.nl relevanter maken voor jou. Geef hieronder aan welke cookies wij van jou mogen verzamelen. Of accepteer alle cookies.

{{category}} {{description}} {{status}}
MarketingMet deze toestemming verzamelen wij met cookies informatie over jouw bezoek aan onze website, en combineren dit met jouw klant- en contactgegevens. Zo krijgen wij een beeld van jouw interesses en voorkeuren. Met deze informatie kunnen wij content en advertenties via onze e-mails, websites en mediapartners beter afstemmen op jouw klantrelatie, voorkeuren, profiel en verwachting. De advertenties buiten onze website kun je zien bij onder meer Facebook, Google en LinkedIn doordat we versleutelde klant- en contactgegevens met hen delen en cookies en vergelijkbare technieken gebruiken.
PersonalisatiePersonalisatiecookies brengen jouw surfgedrag op unive.nl in kaart. Hiermee maken we unive.nl persoonlijker voor jou.
YouTubeCookies van YouTube zorgen ervoor dat je video’s kunt kijken op unive.nl.