Ga naar inhoud

Wat zijn bereddingskosten?

Bereddingskosten zijn kosten die je zo snel mogelijk moet maken om een schade te voorkomen of beperken. Bijvoorbeeld het laten vullen van je brandblusser na het blussen van een brand in de woning. Of het kappen van een boom die met een storm op je huis kan vallen en daardoor een direct gevaar is.

Er geldt geen maximum bedrag.

Voorbeelden van bereddingskosten

  • Een storm: Door een storm dreigt een boom op je huis te vallen. Je laat de boom binnen een paar dagen na de storm verwijderen om schade aan je woning te voorkomen. 
  • Een inbraak: Je laat de sloten vervangen nadat er is ingebroken om te voorkomen dat er opnieuw wordt ingebroken.

Bereddingskosten en je verzekering

Moeten er kosten worden gemaakt om verdere schade te voorkomen of in te perken? Zorg ervoor dat contact opneemt met Univé voordat je kosten maakt.

Lees meer over bereddingskosten en je opstalverzekering

Wanneer krijg je bereddingskosten vergoed?

Of je bereddingskosten vergoed krijgt, hangt af van je verzekering. Over het algemeen worden bereddingskosten vergoed als:

  • De kosten redelijk zijn: De kosten moeten in verhouding staan tot de schade die je wilt voorkomen.
  • De maatregelen noodzakelijk zijn: De maatregelen moeten direct gericht zijn op het voorkomen of beperken van schade.
  • Er sprake is van een verzekerde gebeurtenis: De schade moet gedekt zijn door je verzekering.

Bereddingskosten tijdens een verbouwing of renovatie

Tijdens de aanbouw, verbouw of renovatie van je woning ben je beperkt verzekerd. Dat betekent dat wij schade alleen in bepaalde gevallen vergoeden. In deze periode ben je ook verzekerd voor bereddingskosten.

Hoe meld ik bereddingskosten of schade bij Univé? 

Heb je een opstalverzekering van Univé? Dan kun je bereddingskosten of schade op verschillende manieren melden. Namelijk:  

  • Spoednummer: 24/7 bereikbaar

Heb je hulp nodig bij een noodgeval? Bel dan de Univé Alarmcentrale op 0592 348 112. De medewerkers van de Univé Alarmcentrale staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar. Gebruik dit nummer als je een calamiteit of enorme schade hebt. Dit kun je namelijk niet online melden. 

  • Schade online melden

Je kunt je schade 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. Je beantwoordt een paar vragen en verstuurt online je gegevens naar ons. Heb je nog geen Mijn Univé-account? Maak hier jouw account aan

  • Schade melden via de Univé App

Heb je de Univé App? Meld je schade dan direct via de app. Als je de app nog niet hebt, kun je die hier downloaden. 

  • Persoonlijk contact met een medewerker

Bekijk al onze contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij jou in de buurt. 

Heeft u antwoord op uw vraag gekregen?

Jouw voorkeuren

Univé verzamelt persoonlijke gegevens wanneer je unive.nl bezoekt. Dat doen we met cookies. We gebruiken je gegevens om unive.nl goed te laten werken en te verbeteren. Ook kunnen we met cookies unive.nl relevanter maken voor jou. Geef hieronder aan welke cookies wij van jou mogen verzamelen. Of accepteer alle cookies.

{{category}} {{description}} {{status}}
MarketingMet deze toestemming verzamelen wij met cookies informatie over jouw bezoek aan onze website, en combineren dit met jouw klant- en contactgegevens. Zo krijgen wij een beeld van jouw interesses en voorkeuren. Met deze informatie kunnen wij content en advertenties via onze e-mails, websites en mediapartners beter afstemmen op jouw klantrelatie, voorkeuren, profiel en verwachting. De advertenties buiten onze website kun je zien bij onder meer Facebook, Google en LinkedIn doordat we versleutelde klant- en contactgegevens met hen delen en cookies en vergelijkbare technieken gebruiken.
PersonalisatiePersonalisatiecookies brengen jouw surfgedrag op unive.nl in kaart. Hiermee maken we unive.nl persoonlijker voor jou.
YouTubeCookies van YouTube zorgen ervoor dat je video’s kunt kijken op unive.nl.