Welke hulp krijg ik met Pechhulp Motorrijtuigen bij de doorlopende reisverzekering?
Wij helpen je bij pech, een ongeluk of diefstal van je motorrijtuig. Deze hulp krijg je in landen die op de groene kaart van je voertuig staan. In Nederland helpen we alleen in bepaalde situaties. Bijvoorbeeld als je op weg bent naar - of terugkomt van - een bestemming in het buitenland.
Hoe krijg ik hulp?
Bij pech, een ongeluk of diefstal van je voertuig krijg je hulp door te bellen naar de Univé Alarmcentrale op +31 592 348 112. Je voertuig wordt na pech of een ongeluk naar een garage in de buurt gebracht. Is het niet mogelijk je voertuig binnen 48 uur te repareren? Dan kies je voor een vervangend motorrijtuig of voor vervoer naar huis.
Vervangend vervoer
Je mag het vervangende voertuig gebruiken voor de rest van je geplande reis in landen die op de groene kaart staan, maar met een maximum van 30 dagen. We betalen maximaal € 140 per dag voor een vervangend motorrijtuig. Wij zorgen niet voor een vervangende aanhanger of caravan. De Alarmcentrale zoekt in overleg met jou naar een passende oplossing.
Ben je op reis met je camper? We garanderen niet dat je een vervangende camper krijgt. De Alarmcentrale probeert een gelijkwaardig voertuig te regelen. Dit kan ook een auto met caravan zijn. Lukt dit niet? Dan heb je de mogelijkheid om naar huis te gaan.
Vervoer naar huis
Wij zorgen voor vervoer van jou, je reisgezelschap, je spullen, voertuig en eventueel aanhanger naar één adres in Nederland. Je kiest zelf het adres.
We betalen kosten voor:
de taxi naar het treinstation waar je het dichtst bij bent;
de trein (2e klas) naar het treinstation, dat het dichtst bij het gekozen adres ligt;
de taxi van dit treinstation naar het gekozen adres.
Is je voertuig minder waard dan de kosten voor het vervoeren van je voertuig naar Nederland? Dan laten wij deze achter. Wij betalen de belasting voor het invoeren van je motorrijtuig in het buitenland.