Veelgestelde vragen over schade en uw motorrijtuig
Heeft u de schade aan uw motorrijtuig al gemeld bij Univé? Hieronder leest u de antwoorden op veelgestelde vragen.
De status van je schademelding vind je in Mijn Univé. Hier vind je ook alle correspondentie.
Schade aan jouw autoruit
Is er schade aan jouw autoruit, dan kun je direct een afspraak met een Univé-schadehersteller maken. Je hoeft ruitschade dus niet eerst te melden bij Univé.
Maak een afspraak met een Univé-schadehersteller
Let op: Kies je niet voor een Univé-schadehersteller? Dan betalen wij jouw schade niet.
Bij autoruitschade worden er soms extra kosten in rekening gebracht voor mobiele service. Deze extra kosten worden niet vergoed. Die moet je dus zelf betalen.Schade aan jouw auto
Nadat je bij Univé jouw schade hebt gemeld, kun je contact opnemen met de door jou gekozen Univé-schadehersteller. Het aangesloten schadeherstelbedrijf zal de schade aan jouw auto vaststellen en/of repareren en Univé hierover informeren.
Op de WA-verzekering is geen eigen risico van toepassing. Maar wel op jouw WA Beperkt casco- (WA+) of WA Volledig casco- (All Risk) verzekering, als dat op het polisblad staat. Je vindt je polisblad in Mijn Univé via Mijn verzekeringen. Of in de Univé-app via Mijn verzekeringen.
Heb je alleen schade aan jouw autoruit en kan deze ruitschade worden hersteld? Dan betaal je geen eigen risico. Wanneer de ruit vervangen moet worden, betaal je € 150 eigen risico.
Een All Risk (volledig casco) verzekering dekt o.a. de schade die ontstaat aan jouw eigen voertuig. Als de schade jouw eigen schuld is en je meldt de schade bij Univé, zal jouw premie omhoog gaan. Want door de schade te claimen verlies je schadevrije jaren. Daardoor gaat de korting op jouw premie omlaag. Dat berekent Univé aan de hand van de bonus-malustabel.
Heb je direct hulp nodig na een ongeval of bij pech onderweg?
Bel de Univé Alarmcentrale +31 592 348 112
De Univé Alarmcentrale is dag en nacht bereikbaar.