Ga naar inhoud

Dankzij u verbeterd vóór 2022

Hieronder leest u een aantal belangrijke verbeteringen die wij vóór 2022 hebben doorgevoerd naar aanleiding van uw reacties.

Maar u kunt ook de meest recente verbeteringen lezen.

Knipperende fietslampjes

Afgelopen zomer was de reclame van Univé veelvuldig te zien op tv. Naast veel leuke opmerkingen, kregen we ook een paar keer de opmerking dat fietslampjes niet mogen knipperen. Fijn dat u ons daarop wees. We hebben de commercial aangepast. 

Plaatsingsmaand: november 2021

Livechat op inlogpagina Mijn Univé

In Mijn Univé kunt u nu gebruik maken van livechat. Lukt het u niet om een account aan te maken of om in te loggen? Dan kunt u tijdens onze openingstijden een medewerker om hulp vragen. Deze kan u dan direct online verder helpen.                             
Plaatsingsmaand: juli 2021

Whatsappen met uw rechtshulpverlener

Vanaf 1 juli is het voor klanten die rechtsbijstand nodig hebben mogelijk om te appen met Univé Rechtshulp. Wilt u een nieuwe zaak melden? Dan kan dat naast telefonisch of via de mail, nu dus ook via WhatsApp. Uit een steekproef onder onze klanten is namelijk gebleken dat zij WhatsApp een welkome aanvulling vinden op de huidige contactkanalen.  

Plaatsingsmaand: juli 2021

Schade melden in Mijn Univé Zakelijk

Ook voor onze zakelijke klanten is het nu mogelijk om schades aan uw voertuig online bij ons te melden. Dat betekent dat u een schade aan bijvoorbeeld uw bedrijfsauto of tractor nu nog eenvoudiger bij ons aan kan melden via Mijn Univé Zakelijk. 

Plaatsingsmaand: juni 2021

Privacyverklaring zorgklanten

Klanten die een zorgverzekering bij ons hebben en op zoek zijn naar meer informatie over privacy worden nu direct doorgelinkt naar deze pagina. Voorheen kwamen alle klanten terecht op één algemene privacypagina. Nu komen zorgklanten uit op een verbeterde privacypagina met informatie die alleen voor hen van toepassing is.  

Plaatsingsmaand: mei 2021

Schadeherstellers ruitschade bij campers

Op unive.nl toonden we ook schadeherstellers van caravanschades als u voor ‘camper’ had gekozen. Dit is nu opgelost, waardoor u alleen nog de voor u relevante schadeherstellers te zien krijgt. 

Plaatsingsmaand: april 2021

Wijzigen contactvoorkeuren mogelijk

In Mijn Univé kunt u vanaf nu aangeven welke mails u liever wel of niet van ons ontvangt. Zo kunt u bijvoorbeeld aangeven of en op welke manier u informatie wilt ontvangen over acties en aanbiedingen.

Plaatsingsmaand: maart 2021

Ingangsdatum bij wijzigen betaalgegevens

Als u een wijziging van uw betaalgegevens aan ons doorgeeft, dan ontvangt u hier een bevestigingsbrief van. Op deze brief stond geen ingangsdatum van de wijziging vermeld. Omdat dit wel zo duidelijk is, hebben we de ingangsdatum van de wijziging toegevoegd aan de brief.

Plaatsingsmaand: maart 2021

Informatie over schadeherstel

Klanten kunnen o.a. via de zoekbalk op unive.nl meer informatie vinden over schadeherstel. Hier kwamen echter ook zoekresultaten naar boven die niet met schadeherstel te maken hebben. Dit is nu opgelost, waardoor u alleen relevante informatie te zien krijgt als u zoekt op schadeherstel.

Plaatsingsmaand: maart 2021

Namen bijlagen duidelijker

We hebben de namen aangepast van de bijlagen die we sturen naar onze klanten. De namen van de bijlagen begonnen met een lang nummer, waardoor het niet altijd duidelijk was welke bijlagen we hadden verstuurd. Ook zagen sommige klanten hierdoor per ongeluk bijlagen over het hoofd. Nu zijn de namen van de documenten duidelijker gemaakt. 

Plaatsingsmaand: februari 2021

Cyberdekking

Voor al onze klanten met een schadeverzekering bij Univé bieden wij een Helpdesk voor cybercrime aan. Deze Helpdesk is 24 uur per dag beschikbaar voor klanten met cybercrimeproblemen, zoals phishing of ransomware. Daarnaast heeft Univé op een aantal verzekeringen, waaronder de inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering, een cyberdekking toegevoegd. Hiermee zijn klanten gedekt tegen schade door cybercrime met een maximum van € 2.000 per jaar. Deze dekking is de eerste 12 maanden gratis voor onze leden. 

Plaatsingsmaand: februari 2021

Duidelijker info fietsverzekering 

Vanuit verschillende klanten ontvingen wij signalen dat het afsluiten van een fietsverzekering niet altijd even duidelijk is. We hebben gekeken waar de onduidelijkheden zaten en op basis hiervan extra informatie toegevoegd op unive.nl. U vindt er bijvoorbeeld info over de accu van de fiets en wat u moet doen als u de fietssleutel kwijt bent. 

Plaatsingsmaand: december 2020

Vernieuwde bevestigingsmail zorgverzekering

Klanten die online een zorgverzekering bij Univé afsluiten, krijgen nu een vernieuwde bevestigingsmail. De mail is duidelijker en bevat geen onnodige info meer. Daarnaast leest u in de mail wat u precies heeft aangevraagd en hoe het vervolg op de aanvraag verloopt.

Plaatsingsmaand: oktober 2020

Mijn Univé langer beschikbaar

Wij ontvingen regelmatig opmerkingen van klanten dat een sessie in Mijn Univé (te) snel wordt beëindigd. Tot nu toe kreeg u na 10 minuten een melding, waardoor het soms niet mogelijk was om een wijziging volledig door te voeren. Voortaan krijgt u niet na 10 minuten, maar pas na 30 minuten zo'n melding.

Plaatsingsmaand: september 2020

Duidelijke info na het indienen van een schade

Als u bij Univé online uw schade meldt, krijgt u een verbeterde pagina te zien na het melden van de schade. Door aangepaste teksten is het nu duidelijker wat u kunt verwachten nadat u uw schade heeft ingediend.

Plaatsingsmaand: september 2020

Compliment doorgeven mogelijk

Verschillende klanten hebben bij ons aangegeven dat zij geen mogelijkheid hebben om een compliment in te dienen over Univé. Die optie hadden we inderdaad niet. Inmiddels is het wel mogelijk om bij ons complimenten in te dienen. We geven de complimenten graag door aan de collega’s of afdelingen voor wie het compliment bedoeld is.

Plaatsingsmaand: september 2020

Chatten met Univé Zorg

Sinds deze zomer is het ook mogelijk om te chatten over uw zorgverzekering. U kon al wel chatten met ons over uw schadeverzekeringen, maar nu is dat ook mogelijk over uw zorgverzekering. Dat kan via deze chatpagina.

Plaatsingsmaand: juli 2020

Pechhulp bij de fietsverzekering

Heeft u een fietsverzekering met pechhulp én krijgt u onderweg een lekke band? Dan kunt u ervoor kiezen om deze te laten vervangen door een Gaadi-band in plaats van vervoer naar een reparatiebedrijf. Hierdoor kunt u sneller uw fietstocht weer voortzetten.

Plaatsingsmaand: juni 2020

Dekkingscheck bij schade

Heeft u een sterretje in uw ruit en weet u niet of u hiervoor verzekerd bent? Sinds kort vindt u de dekkingscheck via https://www.unive.nl/schade. U selecteert daar Vervoer > Auto > Ruitschade. Aansluitend vult u uw kenteken en de datum van de schade in. Vervolgens laten wij u weten of u dekking heeft voor deze schade op de door u ingevulde dag. De dekkingscheck is binnenkort ook beschikbaar voor andere soorten schade. Hierdoor kunt u gemakkelijk checken of u voor een bepaalde schade bij ons verzekerd bent of niet.

Plaatsingsmaand: mei 2020

Chatbot en livechat in Mijn Univé Zorg

Sinds 4 mei is het voor onze zorgklanten mogelijk om in Mijn Univé Zorg een chatbot te raadplegen of te chatten met een medewerker. De chatbot kan antwoorden geven op allerlei vragen, zoals: ‘Hoeveel fysiotherapiebehandelingen zitten er in mijn pakket?’ en ‘Hoe sluit ik een betalingsregeling af?’ Komt u er met de chatbot niet uit of weet de chatbot het antwoord niet? Dan wordt een livechatmedewerker ingeschakeld die u graag verder helpt.

Plaatsingsmaand: mei 2020

Verruiming voorwaarden motorverzekering

Naar aanleiding van verschillende klantreacties hebben we de voorwaarden van onze motorverzekering verruimd. Bij de All Risk-dekking is de maximale grens van de nieuw- en aanschafwaarderegeling verruimd van € 20.000 naar € 30.000. Hierdoor kunnen wij deze regelingen aan meer klanten aanbieden. Ook als u afgelopen jaar een motor in deze categorie heeft gekocht, kunt u voor één van deze regelingen kiezen.

Plaatsingsmaand: april 2020

Calamiteitenpagina op unive.nl

Als zich calamiteiten voordoen, willen we onze klanten graag goed en tijdig informeren. Daarom hebben we op unive.nl een calamiteitenpagina in het leven geroepen. Op deze pagina beantwoorden we onder andere de meest gestelde vragen van onze klanten. Niet alleen met betrekking tot het coronavirus, maar bijvoorbeeld ook in geval van aanslagen, natuurrampen en stakingen.

Plaatsingsmaand: maart 2020

Groene kaart in Mijn Univé

Op unive.nl verwezen we voor het downloaden van de groene kaart naar het tabblad ‘Correspondentie’ in Mijn Univé. Dit tabblad bleek moeilijk vindbaar, omdat het verstopt zat onder het kopje ‘Mijn Postvak’. De teksten op unive.nl zijn aangepast, zodat klanten nu direct op de goede plek terechtkomen.

Plaatsingsmaand: januari 2020

Preventiebudget voor AOV-klanten

We besteden graag aandacht aan het voorkomen en beperken van schades, ook bij onze arbeidsongeschikheidsverzekering (AOV). Daarom krijgen AOV-klanten sinds december 2019 het voorkomen&beperken-budget aangeboden. Eens in de drie jaar ontvangt de AOV-klant een preventiebudget van € 500,-. Dit budget kan de klant bijvoorbeeld besteden aan coaching, preventief medisch onderzoek of aan het vitaliteitsprogramma.

Plaatsingsmaand: december 2019

Opzeggen oude zorgverzekering

Als er online een zorgverzekering bij ons wordt aangevraagd, zeggen wij de oude verzekering op als de aanvrager dat wenst. Toch twijfelden veel klanten of dit daadwerkelijk het geval was. Om deze twijfel weg te nemen, hebben wij extra teksten geplaatst waarin we aangeven dat de vorige verzekering door ons inderdaad wordt opgezegd.

Plaatsingsmaand: december 2019

Meer kinderen toevoegen bij zorgaanvraag

Bij het online aanvragen van onze zorgverzekering konden er maximaal 4 kinderen worden toegevoegd op de polis. Wilde iemand meer kinderen op de polis toevoegen, dan moesten hij bellen naar onze Klantenservice. Inmiddels is het mogelijk om online maximaal 8 kinderen toe te voegen op de polis.

Plaatsingsmaand: november 2019

AOV voor zzp’ers

Na feedback van zzp’ers hebben we verschillende verbeteringen doorgevoerd voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). Zo zijn verschillende teksten herschreven en is het aantal vragen teruggebracht. Ook is de oorspronkelijke naam van de verzekering 'Flexibele Inkomensverzekering zzp' aangepast in: 'AOV voor zzp’ers'.

Plaatsingsmaand: oktober 2019

Autoverzekering online aanvragen  

Bij het online aanvragen van een autoverzekering ontstond soms onduidelijkheid over bepaalde termen. We hebben nu verschillende termen duidelijker uitgelegd. Zo hebben we ‘motorrijtuig’ aangepast naar ‘auto’ en ‘gegevens hoofdbestuurder’ aangepast naar ‘wie rijdt er het meest in de auto’.

Plaatsingsmaand: oktober 2019

Schade melden voor zakelijke klanten

Het melden van een schade is voor zakelijke klanten nu nog makkelijker en sneller gemaakt. Sommige vragen bleken niet per se nodig voor het behandelen van een schade; deze vragen zijn daarom verwijderd. Daardoor blijven alleen de écht relevante vragen over. Daarnaast kan een zakelijke klant nu voor zowel een pand als voor een motorvoertuig expertise aanvragen.

Plaatsingsmaand: oktober 2019

Duidelijke mail bij afsluiten van een verzekering

Als u een verzekering bij ons afsluit, ontvangt u hiervan een ontvangstbevestiging per e-mail. Deze e-mail hebben wij vernieuwd. Zo weet u beter wat u van ons kunt verwachten en hoe lang het duurt voordat u een polis van ons ontvangt.

Plaatsingsmaand: september 2019

Hoofdbestuurder bij aanvraag autoverzekering

Bij het aanvragen van een autoverzekering wordt gevraagd naar de gegevens van de hoofdbestuurder. Dit blijkt verwarrend te zijn, want vaak worden dan de eigen gegevens ingevuld, terwijl eigenlijk één van de kinderen hoofdbestuurder is. Daarom hebben wij de volgorde van de vragen aangepast. Hierdoor wordt duidelijker welke gegevens wij precies willen weten voor het in orde maken van de autoverzekering.

Plaatsingsmaand: september 2019

Zorgpas aanvragen in Mijn Univé Zorg

Sinds 31 juli is het mogelijk om in Mijn Univé Zorg een nieuwe zorgpas aan te vragen. In de Mijn Omgeving kan de klant aangeven voor welke verzekerde hij/zij een nieuwe zorgpas wil aanvragen. Vervolgens krijgt de klant deze pas binnen 8 dagen gratis thuisgestuurd.

Plaatsingsmaand: augustus 2019

Inloggen met FaceID

Voor iOS-gebruikers is het vanaf nu mogelijk om in te loggen in de Univé App via FaceID. Hierdoor is het nog makkelijker om in te loggen in de Univé App.

Plaatsingsmaand: juni 2019

Duidelijkere brieven

Elk jaar ontvangt u van ons nieuwe verzekeringspapieren. 
Deze brieven en mails zijn aangepast waardoor ze duidelijker en makkelijker leesbaar zijn. 

Plaatsingmaand: mei 2019

Gemakkelijker uw autoschade melden

Wanneer u een autoschade heeft, kunt u dit melden via Mijn Univé of de Univé app. Er zijn aanpassingen gedaan waardoor u nu minder vragen hoeft te beantwoorden. Zo kunt u veel sneller een schade melden en krijgt u alleen nog vragen die ertoe doen.

 Plaatsingsmaand: februari 2019

Sneller uw  aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven afsluiten

U hoeft niet meer zelf aan te geven welke activiteiten u uitvoert. Door een koppeling met de KvK gaat dit nu automatisch.

Plaatsingsmaand: december 2018

Opzeggen bij vorige zorgverzekeraar

Wanneer u een zorgverzekering afsluit bij Univé, wordt uw zorgverzekering bij uw oude zorgverzekeraar automatisch opgezegd. Omdat veel klanten betwijfelden of dit echt wel gebeurt, hebben we dit uitdrukkelijk vermeld in de ontvangstbevestiging. Zo weet u zeker dat het goedkomt en u niet dubbel verzekerd bent.

Plaatsingsmaand: december 2018

Rechtshulp on demand: betalen via iDeal

Met Rechtshulp on demand biedt Univé rechtshulp aan, maar dan zonder verzekering. Deze dienst is per 1 november 2018 uitgebreid met het rechtsgebied Wonen en Kopen. Om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken, hebben we iDEAL toegevoegd als betalingsoptie. Op deze manier kunt u eenvoudig uw pakket online afrekenen.

Plaatsingsmaand: november 2018

Zorgpas in de Univé App

Naast het declareren van zorgnota’s en het inzien van uw polissen, is het nu ook mogelijk om uw zorgpas in te zien in de Univé App. Zowel uw zorgpas als die van uw medeverzekerden zijn zichtbaar in de app. Handig voor als u in het buitenland bent.

Plaatsingsmaand: oktober 2018

Nieuw- en aanschafwaarde All Risk (volledig casco)

Op onze website staat een overzicht met uitleg over wanneer u recht heeft op de nieuwwaarderegeling en wanneer op de aanschafwaarderegeling. In dit overzicht kon het lijken alsof u recht had op 3 jaar nieuwwaarderegeling zonder dat hieraan aanvullende eisen worden gesteld. Dit is niet het geval. Daarom is dit nu aangepast op onze website, zodat het duidelijker is wanneer u waarop recht heeft.

Plaatsingsmaand: oktober 2018

Aanvraag zorgverzekering makkelijker via nieuwe zorgwizard

Om het online afsluiten van een zorgverzekering bij Univé zo gemakkelijk mogelijk te maken, zijn een aantal verbeteringen doorgevoerd. Zo staat de button ‘Partner of kind meeverzekeren’ duidelijker in beeld. Uit verschillende klantreacties bleek vorig jaar namelijk dat deze knop soms lastig vindbaar was.

Plaatsingsmaand: september 2018

'All Risk' en 'volledig casco' heet nu 'All Risk (volledig casco)'

De termen 'All Risk' en 'volledig casco' werden in onze communicatie tot nu toe afwisselend gebruikt. Beide termen betekenen hetzelfde, maar door deze termen door elkaar te gebruiken, kan dit verwarring scheppen. Daarom is ervoor gekozen om de dekking in het vervolg te communiceren als: All Risk (volledig casco).

Plaatsingsmaand: september 2018

Documentnummer afwijkende gebruiker fietsverzekering

Bij het online afsluiten van een fietsverzekering vroegen wij het documentnummer uit indien er sprake is van een afwijkende gebruiker van de fiets. Door verschillende klantsignalen bleek dat het niet helemaal duidelijk was wat er met ‘documentnummer’ bedoeld werd. Omdat het documentnummer niet per se nodig is voor het verwerken van uw fietsverzekering, vragen wij het documentnummer nu niet meer uit.

Plaatsingsmaand: juli 2018

Situaties verzekeringsverleden duidelijker 

Als u een zorgverzekering bij Univé wilt afsluiten, wordt er gevraagd naar welke situatie op uw verzekeringsverleden van toepassing is. De overstapsituaties zijn nu korter en in de ik-vorm geformuleerd waardoor deze duidelijker en klantvriendelijker zijn. Daarnaast is dankzij een klantsignaal de reden ‘ik word binnenkort 18 jaar’ toegevoegd aan de  situaties. 

Plaatsingsmaand: juli 2018

DigiD-koppeling in de Univé App

Het koppelen van uw zorgverzekering aan de Univé App bleek niet altijd goed te werken. Inmiddels is dit verbeterd en kunt u zelf uw zorgverzekering gemakkelijk koppelen in de app. Hierdoor is een uitstapje naar unive.nl/activeren niet meer nodig. 

Plaatsingsmaand: juli 2018

Account voor Mijn Univé aanmaken zonder klantnummer

Voor het aanmaken van een Mijn Univé-account had u altijd uw klantnummer nodig. Omdat niet iedereen het klantnummer direct bij de hand heeft, is het nu ook mogelijk om dit zonder klantnummer te doen. Hierdoor kunt u zich sneller en gemakkelijker aanmelden voor Mijn Univé.

Plaatsingsmaand: juli 2018

Gezinssamenstelling wijzigen in Mijn Univé

Vanaf nu is het mogelijk om een wijziging in uw gezinssamenstelling door te geven via MijnUnivé. Op basis van deze wijziging wordt uw pakket dan aangepast. U kunt dit nu zelf eenvoudig online regelen.

Plaatsingsmaand: juni 2018

Bijsluiter auto verduidelijkt

De tekst in de bijsluiter over de nieuwwaarde van de auto zorgde soms voor verwarring. Deze tekst is nu zodanig herschreven dat de informatie over de nieuwwaarderegeling duidelijker is geworden.

Plaatsingsmaand: juni 2018

Vernieuwde woonverzekering

Kortgeleden hebben wij onze woonverzekering vernieuwd. Zo hebben wij bijvoorbeeld de voorwaarden verder geoptimaliseerd, waarbij wij goed hebben gekeken naar de behoeften van onze klanten. Ook hebben wij de begrijpelijkheid vergroot door onze woonverzekeringen overzichtelijker te presenteren.

Plaatsingsmaand: juni 2018

Gemakkelijker uw reisschade melden

Vanaf nu is het gemakkelijker om een reisschade te melden via Mijn Univé. U kunt nu direct de situatie aangeven die op u van toepassing is. Vervolgens krijgt u alleen de vragen te zien die voor uw specifieke situatie van belang zijn. Daarnaast hebben we de vraag naar het betreffende land verplaatst en anders geformuleerd. 

Plaatsingsmaand: juni 2018

Minder gegevens nodig

Bij het afsluiten van een verzekering via Unive.nl waarbij u uw partner en/of de hoofdbestuurder dient op te geven, vragen wij nu minder gegevens. Omdat niet alle gegevens per se nodig bleken, stellen wij nu minder vragen. Zodat u sneller en gemakkelijker online een verzekering kunt afsluiten.

Plaatsingsmaand: mei 2018

Kortere wachttekst

Soms kan het voorkomen dat u ons belt en al onze adviseurs in gesprek zijn. U krijgt dan een bandje te horen met de tekst dat u veel zaken ook kunt regelen via Unive.nl. Deze tekst hoorde u voorheen één keer per minuut. Wij ontvingen signalen dat deze tekst te vaak wordt afgespeeld. Daarom krijgt u de tekst nu minder vaak te horen, als u onverhoopt moet wachten.

Plaatsingsmaand: mei 2018

Aanschafwaarderegeling leaseauto’s

Dankzij een klantsignaal hebben wij ons beleid aangepast met betrekking tot de aanschafwaarderegeling voor leaseauto’s. Voorheen waren leaseauto’s uitgesloten van deze aanschafwaarderegeling, maar door dit klantsignaal hebben we ons beleid nogmaals onder de loep genomen. Klanten die hun auto bij een leasemaatschappij hebben gekocht, kunnen deze nu ook voor de aanschafwaarde verzekeren.

Plaatsingsmaand: maart 2018

Wachtwoord vergeten Mijn Univé

Het kon gebeuren dat klanten die geen Mijn Univé-account hebben toch probeerden in te loggen. Als deze klanten klikken op ‘wachtwoord vergeten’, gebeurde er voorheen niets. Om verwarring te voorkomen, ontvangen deze klanten nu een e-mail waarin staat dat ze nog geen account hebben met een verwijzing naar het aanmaken van een Mijn Univé-account.

Plaatsingsmaand: februari 2018

Livechat starten

De knop om een livechat te starten met één van onze adviseurs zat dichtbij de scrollbalk. Hierdoor kon het gebeuren dat u per ongeluk op de livechat button klikte, terwijl u eigenlijk naar beneden wilde scrollen. Om dit in de toekomst te voorkomen, is de button nu iets naar links opgeschoven. 

Plaatsingsmaand: februari 2018

Vernieuwde autoverzekering

De autoverzekering is vernieuwd, waarbij de productvoorwaarden en de dekkingen zijn aangepast. Op basis van uw persoonlijke situatie bepaalt u zelf hoe de verzekering eruit ziet en verzekert u alleen wat echt nodig is.

Plaatsingsmaand: februari 2018

Zakelijke producten online af te sluiten 

Verzekeringen voor zakelijke producten zijn sinds een aantal weken nu ook online af te sluiten. Ondernemers kunnen nu onder andere een tractor-, eigen vervoer- en aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven zelf online afsluiten.

Plaatsingsmaand: januari 2018

Schadevrije jaren splitsen bij echtscheiding 

Naar aanleiding van een klantsignaal is de uitleg rondom het splitsen van schadevrije jaren bij een echtscheiding verduidelijkt.

Plaatsingsmaand: januari 2018

Nieuwe voorwaarden reisverzekering

De voorwaarden voor de doorlopende reis- en annuleringsverzekering zijn gewijzigd. Deze voorwaarden zijn verduidelijkt en aangepast dankzij uw verbetersignalen.

Plaatsingsmaand: december 2017

Vernieuwd contactblok

Het contactblok op de website is vernieuwd. Zo kunt u onder in de pagina www.unive.nl/klantenservice in één oogopslag zien op welke manier en wanneer u contact met ons kunt opnemen. 

Plaatsingsmaand: november 2017

Keuzemenu

Het vernieuwde keuzemenu staat live. De teksten zijn duidelijker gemaakt en ingekort zodat u sneller en vaker direct op de juiste plek terecht komt.

Plaatsingsmaand: oktober 2017

Vindbaarheid nota

Bij het verlengen van uw verzekering(en) was het niet voor iedereen even duidelijk dat er een nota in de bijlagen stond. Dit geven wij nu duidelijker aan in de begeleidende e-mail zodat het duidelijker is dat er een nota is bijgevoegd.

Plaatsingsmaand: oktober 2017

Koppeltekens toegevoegd aan betalingskenmerk

Het betalingskenmerk dat Univé vermeldt in de nota is niet altijd voor iedereen goed leesbaar. Dankzij uw verbetersignaal heeft Univé koppeltekens toegevoegd aan het betalingskenmerk. Hierdoor is de cijferreeks beter leesbaar.

Plaatsingsmaand: juli 2017

Telefoonnummer Alarmcentrale vaker vermeld op unive.nl 

Voorheen hadden wij het telefoonnummer van onze Alarmcentrale alleen op onze klantenservicepagina staan. Uiteraard is het belangrijk voor u dat het nummer van onze Alarmcentrale goed vindbaar is. Daarom hebben we deze ook op een aantal andere pagina's op unive.nl prominenter neergezet.

Plaatsingsmaand: juni 2017 

Mijn Univé Zakelijk

Heeft u in het verleden toegang gehad tot Mijn Zeker Zakelijk Plus? Dan vindt u uw zakelijke polissen voortaan in Mijn Univé Zakelijk. Hier kunt u uw verzekeringen beheren en uw bedrijfsgegevens inzien.

Plaatsingsmaand: april 2017

Hulp bij de hand met de Univé App

Pech onderweg met uw auto? Of uw bagage tijdens uw reis verloren? Met de Univé App helpen wij u direct. Ook heeft u met de Univé App altijd uw gegevens binnen handbereik en kunt u eenvoudig uw schade online melden. 
U logt veilig en eenvoudig in met uw Mijn Univé-account. Na deze eenmalige inlog kunt u voortaan met uw vingerafdruk inloggen.

Plaatsingsmaand: januari 2017

Contact met Univé via WhatsApp

Appen met Univé? Dat kan tegenwoordig ook. Via 06 1277 8504 kunt u ons advies vragen, informatie inwinnen of uw gegevens wijzigen. Dit geldt voor al uw verzekeringen behalve uw zorgverzekering. U kunt onze klantenservice via WhatsApp bereiken op werkdagen van 08:30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur. U krijgt van ons binnen 60 minuten een reactie.

Plaatsingsmaand: juni 2016

Online schade melden

Met uw Mijn Univé-account kunt u al enige tijd online uw schade melden in Mijn Univé. Maar nu hebben we het voor u nog eenvoudiger gemaakt: voortaan kunt u ook schade melden met uw polisnummer zonder in te loggen in Mijn Univé. U vult een paar gegevens in en uw schade is snel gemeld.

Plaatsingsmaand: mei 2016

Groene kaart voortaan digitaal

Veel van onze klanten ontvangen tegenwoordig hun post van Univé per e-mail. Geldt dat ook voor u, dan ontvangt u ook uw groene kaart per e-mail. Veel mensen vragen zich af of ze geen originele groene kaart nodig hebben. Maar in de meeste landen is het voldoende als u een geprint exemplaar bij u heeft (bijvoorbeeld op wit papier). En kunt u de digitale kaart tonen op uw mobieltje, dan is dat ook goed.

Plaatsingsmaand: februari 2016

Uw post liever per mail ontvangen?

Ontvangt u uw post ook liever per e-mail? Sinds kort kunt u zelf via Mijn Univé aangeven hoe u uw post van Univé wilt ontvangen. Misschien vindt u het fijn om uw nieuwe polis per e-mail te ontvangen. Wilt u liever alles per post blijven ontvangen, dan kan dat natuurlijk ook. U kunt uw voorkeur zelf aangeven via Mijn Univé. Snel en eenvoudig geregeld.

Plaatsingsmaand: december 2015

Telefonische bereikbaarheid van Univé

Als ik een vraag heb, wanneer kan ik dan met Univé bellen? Univé heeft ongeveer 130 winkels, verdeeld over heel Nederland. Deze zijn allemaal telefonisch bereikbaar. Ook kunt u terecht bij onze klantenservice. De telefonische openingstijden van de klantenservice en de winkels van Univé waren niet eenduidig. Om voor u duidelijker en eenvoudiger bereikbaar te zijn, hebben de klantenservice en alle winkels van Univé sinds 1 oktober 2015 allemaal dezelfde bereikbaarheid. U kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag van 08:30 – 21:00 uur en op zaterdag van 08.30 tot 17:00 uur. Meer informatie kunt u vinden op www.unive.nl/klantenservice.

Plaatsingsmaand: november 2015

Voorwaarden reis-/annuleringsverzekering sneller vindbaar

De voorwaarden van de doorlopende reis- en annuleringsverzekering stonden vermeld bij het algemeen regelement. U diende hier eerst doorheen te scrollen voordat u bij de specifieke voorwaarden terechtkwam. Dit is voor u aangepast. Alle relevante voorwaarden staan nu apart vermeld en zijn duidelijk terug te vinden.

Plaatsingsmaand: september 2015

Uw betaalgegevens aanpassen via MijnUnivé

Via MijnUnivé kunt u niet alleen uw rekeningnummer wijzigen, ook nu uw betaalwijze en betaaltermijn aanpassen. Deze functionaliteit is toegevoegd aan Mijn Univé.

Plaatsingsmaand: juni 2015

De Univé-site uitgebreid met nieuwe life-events

Wij hebben onze pagina met life-events voor u uitgebreid met informatie over o.a. het kopen van een koopwoning, wat te doen bij echtscheiding, wat als mijn kind gaat huren enz. Op die pagina vindt u informatie, doorverwijzingen en tips over verschillende gebeurtenissen die in een leven plaatsvinden.

Plaatsingsmaand: februari 2015

Voorwaarden van Pechhulp duidelijker

De voorwaarden van de pechhulpverzekering bleken niet op alle punten helder. Zo stond niet duidelijk vermeld welke kosten voor uw eigen rekening zijn, bv. boetes en de afkoop van het eigen risico bij vervangend vervoer. We hebben deze voorwaarden voor u verduidelijkt, zodat u achteraf niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Plaatsingsmaand: januari 2015


Meer over verbeteringen