Ga naar inhoud

Dankzij u verbeterd

Hieronder leest u een aantal belangrijke verbeteringen die wij hebben doorgevoerd naar aanleiding van uw reacties.

Fietssleutel

Als uw fietsslot vervangen is, moet u het nieuwe sleutelnummer aan Univé doorgeven. We hebben dit makkelijker gemaakt. Er is nu in Mijn Univé een ingang gemaakt met de naam ‘Ik wil een nieuwe fietssleutel doorgeven’ met daarbij extra informatie over het doorgeven ervan. Zo is de route logischer en makkelijker vindbaar.

Plaatsingsdatum: mei 2024

Aanvragen groene kaart caravan 

Dan heeft u elk jaar een nieuwe groene kaart nodig. Eerder moest u hiervoor zelf contact met ons opnemen. Vanaf nu sturen wij u, voordat de groene kaart afloopt, een mailtje met de melding dat de groene kaart opnieuw kan aangevraagd kan worden.

Plaatsingsdatum: april 2024

Chatbot 

Sinds kort is het ook mogelijk om contact met ons op te nemen via de chatbot. Het voordeel is dat de chatbot altijd bereikbaar is en u niet hoeft te wachten op een antwoord.
Toch liever bellen of naar uw vertrouwende Univé winkel? Dat kan natuurlijk ook.

Plaatsingsdatum: april 2024

Scootmobiel en sticker

Heeft u een scootmobiel? Dan heeft u een kentekensticker als bewijs van verzekering.
Wanneer de scootmobiel is verkocht, moet de sticker weer ingeleverd worden. Pas dan kunnen wij de verzekering stopzetten. Het inleveren van de sticker werd vaak vergeten. Daarnaast zaten de stickers 
vaak zo goed vast dat ze moeilijk van de scootmobiel te verwijderen zijn. Daarom is het nu niet meer nodig om de oude sticker in te leveren. Het is genoeg om door te geven dat u de scootmobiel heeft verkocht.

Plaatsingsdatum: december 2023

Overdragen van schadevrije jaren

Wilt u schadevrije jaren overdragen? Bijvoorbeeld aan uw (ex)partner?
Dan is het niet meer nodig om een fysieke handtekening te zetten. Een digitaal akkoord is ook voldoende.

Plaatsingsdatum: november 2023

Documenten inzien bij een schade

Heeft u een schade? Dan kunt u deze melden via de Univé App. Het was al mogelijk om daar ook de status van uw schade te bekijken en documenten te uploaden.
Nieuw is dat u de documenten nu ook zelf kunt inzien. Handig wanneer u later iets terug wilt zoeken. 

Plaatsingsdatum: september 2023

Noreply-adres aangepast 

Bij een ingediende klacht via onze website is het nu mogelijk om te reageren op de ontvangstbevestiging. Voorheen werd er gemaild vanuit noreply@unive.nl. Hierdoor was het niet mogelijk om een aanvulling op de klacht te sturen. Daarom hebben we dit aangepast en wordt er nu gemaild vanuit klachten@unive.nl.

Plaatsingsdatum: augustus 2023

Royementsverklaring bromfiets

Heb je schadevrije jaren opgebouwd met je bromfietsverzekering? Dan ontvang je een origineel waardedocument, een roymentsverklaring, waar de schadevrije jaren op staan. Tot voor kort vroegen wij om dit originele document naar ons toe te sturen. Om het voor jou als klant makkelijker te maken, kan dit tegenwoordig ook per e-mail via een scan of foto óf via WhatsApp.

Plaatsingsdatum: mei 2023

Huisdierenverzekering

Een huisdier hoort bij het gezin en daarom wil je de beste zorg. We kregen veel vragen over het verzekeren van huisdieren. Daarom heeft Univé in 2023 de huisdierenverzekering geïntroduceerd. Met onze huisdierenverzekering is uw huisdier goed verzekerd en kunt u uw huisdier de beste zorg bieden.

Plaatsingsdatum: maart 2023

Dekkingen van de Doorlopende Reisverzekeringen duidelijker vermeld in de App en in Mijn Univé  

In de App en Mijn Univé was niet gelijk duidelijk of u de dekking wintersport en/of zakenreis had meeverzekerd. Dit stond namelijk helemaal onderaan. Dit blok hebben wij verplaatst zodat u nu alle dekkingen overzichtelijk onder elkaar ziet staan.    

Plaatsingsdatum: februari 2023

Moldavië als vakantieland toegevoegd  

Moldavië stond niet tussen de landen waar de schade plaatsvond zodat u de schade niet zelf kon melden. Moldavië hebben wij toegevoegd waardoor het nu mogelijk is de schade zelf online te melden op uw reisverzekering.

Plaatsingsdatum: februari 2023

Zorgpas aanvragen

Sinds kort kunt u heel makkelijk via uw Univé App of Mijn Univé uw zorgpas inzien en indien nodig kunt u de zorgpas ook zelf aanvragen. Wel zo fijn!

Plaatsingsdatum: januari 2023

Update offerte doorlopende reisverzekering

Wij hebben de offerte voor een doorlopende reisverzekering overzichtelijker gemaakt. Zo kunt u in één oogopslag zien wie er meeverzekerd zijn en voor welke aanvullende dekkingen u heeft gekozen.

Plaatsingsdatum : oktober 2022

U kunt tips en complimenten aan ons doorgeven 

Het was al mogelijk om via onze website een klacht door te geven. Dit hebben wij uitgebreid met een formulier zodat u nu ook een tip of een compliment aan ons kunt doorgeven. Wellicht kunnen wij met uw tip onze producten of dienstverlening verbeteren. 

Plaatsingsdatum : september 2022

Uitbreiding betaalgemak

Sinds kort bieden wij u aan om een betaalherinnering of aanmaning te betalen per IDEAL of QR code. Hierbij bieden wij u extra betaalgemak. 

Plaatsingsdatum : september 2022

Online premieberekening mailen 

Sinds kort is het ook mogelijk om een online premieberekening voor een autoverzekering of bromfietsverzekering naar uzelf te mailen. Via unive.nl/autoverzekering en unive.nl/bromfietsverzekering kunt u eenvoudig uw premie berekenen. 

Plaatsingsdatum: juli 2022

Documenten uploaden bij een schade

We kregen regelmatig te horen dat het handig zou zijn wanneer je zelf documenten kan uploaden bij een schade. Eerder konden documenten alleen per mail of per post toegestuurd worden. Vanaf nu is het ook mogelijk om zelf documenten bij een schade toe te voegen via uw persoonlijke Mijn Univé omgeving.

Plaatsingsmaand: juni 2022

Bankrekeningnummer gemaskeerd

Voor uw privacy hebben vermelden we tegenwoordig alleen de laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer op onze nota’s.

Plaatsingsmaand: april 2022


U kunt ook de eerder gerealiseerde verbeteringen lezen.