Ga naar inhoud

Dankzij jou verbeterd

Hieronder lees je een aantal belangrijke verbeteringen die wij hebben doorgevoerd naar aanleiding van jouw reacties.

Chatten in Mijn Univé in meerdere talen

Het is nu ook mogelijk om contact op te nemen via de chat als je ingelogd bent in Mijn Univé. Daarnaast kan je nu in verschillende talen met ons chatten dankzij de ingebouwde vertaalmogelijkheid.

Plaatsingsdatum: december 2024

Univé beter bereikbaar voor doven en slechthorenden

Vanaf november kunnen ook doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking laagdrempelig telefonisch contact met Univé opnemen. In Nederland zijn ruim 1,5 miljoen mensen die zich niet goed verstaanbaar kunnen maken en hierdoor dagelijks tegen problemen aanlopen. Via een button op onze klantenservicepagina kunnen doven en slechthorenden contact met Univé opnemen met de tussenkomst van een doventolk. 

Plaatsingsdatum: november 2024

Fietsverzekering afsluiten

Sinds kort is het mogelijk om twee fietsverzekeringen tegelijk aan te vragen. Op deze manier hoef je jouw persoonlijke gegevens maar één keer in te vullen.

Plaatsingsdatum: oktober 2024

Livechat

Het chatvenster van de livechat is vernieuwd. Het heeft een gebruiksvriendelijker ontwerp. Je kunt nu bijlages meesturen en het chatgesprek kan worden gedownload.

Plaatsingsdatum: oktober 2024

Fysio ZelfCheck

In de Univé App kan je sinds kort een Fysio ZelfCheck doen. Deze zelfcheck is handig wanneer je lichte lichamelijke klachten hebt. Je ontvangt dan een instructievlog en oefeningen om thuis mee aan de slag te gaan. 

Plaatsingsdatum: september 2024

Polisblad zorgverzekering

Het polisblad van onze zorgverzekering is in een nieuw jasje gestoken. Het is duidelijker en overzichtelijker gemaakt, zodat je in één oogopslag kunt zien hoe je verzekerd bent. 

Plaatsingsdatum: augustus 2024

Fietssleutel

Als jouw fietsslot vervangen is, moet je het nieuwe sleutelnummer aan Univé doorgeven. We hebben dit makkelijker gemaakt. Er is nu in Mijn Univé een ingang gemaakt met de naam ‘Ik wil een nieuwe fietssleutel doorgeven’ met daarbij extra informatie over het doorgeven ervan. Zo is de route logischer en makkelijker vindbaar.

Plaatsingsdatum: mei 2024

Aanvragen groene kaart caravan 

Dan heb je elk jaar een nieuwe groene kaart nodig. Eerder moest je hiervoor zelf contact met ons opnemen. Vanaf nu sturen wij je, voordat de groene kaart afloopt, een mailtje met de melding dat de groene kaart opnieuw kan aangevraagd kan worden.

Plaatsingsdatum: april 2024

Chatbot 

Sinds kort is het ook mogelijk om contact met ons op te nemen via de chatbot. Het voordeel is dat de chatbot altijd bereikbaar is en je niet hoeft te wachten op een antwoord.
Toch liever bellen of naar jouw vertrouwende Univé winkel? Dat kan natuurlijk ook.

Plaatsingsdatum: april 2024

Scootmobiel en sticker

Heb je een scootmobiel? Dan heb je een kentekensticker als bewijs van verzekering.
Wanneer de scootmobiel is verkocht, moet de sticker weer ingeleverd worden. Pas dan kunnen wij de verzekering stopzetten. Het inleveren van de sticker werd vaak vergeten. Daarnaast zaten de stickers vaak zo goed vast dat ze moeilijk van de scootmobiel te verwijderen zijn. Daarom is het nu niet meer nodig om de oude sticker in te leveren. Het is genoeg om door te geven dat je de scootmobiel hebt verkocht.

Plaatsingsdatum: december 2023

Overdragen van schadevrije jaren

Wil je schadevrije jaren overdragen? Bijvoorbeeld aan jouw (ex)partner?
Dan is het niet meer nodig om een fysieke handtekening te zetten. Een digitaal akkoord is ook voldoende.

Plaatsingsdatum: november 2023

Documenten inzien bij een schade

Heb je schade? Dan kun je deze melden via de Univé App. Het was al mogelijk om daar ook de status van jouw schade te bekijken en documenten te uploaden.
Nieuw is dat je de documenten nu ook zelf kunt inzien. Handig wanneer je later iets terug wilt zoeken. 

Plaatsingsdatum: september 2023

Noreply-adres aangepast 

Bij een ingediende klacht via onze website is het nu mogelijk om te reageren op de ontvangstbevestiging. Voorheen werd er gemaild vanuit noreply@unive.nl. Hierdoor was het niet mogelijk om een aanvulling op de klacht te sturen. Daarom hebben we dit aangepast en wordt er nu gemaild vanuit klachten@unive.nl.

Plaatsingsdatum: augustus 2023

Royementsverklaring bromfiets

Heb je schadevrije jaren opgebouwd met je bromfietsverzekering? Dan ontvang je een origineel waardedocument, een roymentsverklaring, waar de schadevrije jaren op staan. Tot voor kort vroegen wij om dit originele document naar ons toe te sturen. Om het voor jou als klant makkelijker te maken, kan dit tegenwoordig ook per e-mail via een scan of foto óf via WhatsApp.

Plaatsingsdatum: mei 2023

Huisdierenverzekering

Een huisdier hoort bij het gezin en daarom wil je de beste zorg. We kregen veel vragen over het verzekeren van huisdieren. Daarom heeft Univé in 2023 de huisdierenverzekering geïntroduceerd. Met onze huisdierenverzekering is jouw huisdier goed verzekerd en kan je jouw huisdier de beste zorg bieden.

Plaatsingsdatum: maart 2023

Dekkingen van de Doorlopende Reisverzekeringen duidelijker vermeld in de App en in Mijn Univé  

In de App en Mijn Univé was niet gelijk duidelijk of je de dekking wintersport en/of zakenreis had meeverzekerd. Dit stond namelijk helemaal onderaan. Dit blok hebben wij verplaatst zodat je nu alle dekkingen overzichtelijk onder elkaar ziet staan.    

Plaatsingsdatum: februari 2023

Moldavië als vakantieland toegevoegd  

Moldavië stond niet tussen de landen waar de schade plaatsvond zodat je de schade niet zelf kon melden. Moldavië hebben wij toegevoegd waardoor het nu mogelijk is de schade zelf online te melden op jouw reisverzekering.

Plaatsingsdatum: februari 2023

Zorgpas aanvragen

Sinds kort kan je heel makkelijk via jouw Univé App of Mijn Univé je zorgpas inzien en indien nodig kan je de zorgpas ook zelf aanvragen. Wel zo fijn!

Plaatsingsdatum: januari 2023

Update offerte doorlopende reisverzekering

Wij hebben de offerte voor een doorlopende reisverzekering overzichtelijker gemaakt. Zo kan je in één oogopslag zien wie er meeverzekerd zijn en voor welke aanvullende dekkingen je hebt gekozen.

Plaatsingsdatum : oktober 2022

Je kunt tips en complimenten aan ons doorgeven 

Het was al mogelijk om via onze website een klacht door te geven. Dit hebben wij uitgebreid met een formulier zodat je nu ook een tip of een compliment aan ons kunt doorgeven. Wellicht kunnen wij met jouw tip onze producten of dienstverlening verbeteren. 

Plaatsingsdatum : september 2022

Uitbreiding betaalgemak

Sinds kort bieden wij je aan om een betaalherinnering of aanmaning te betalen per IDEAL of QR code. Hierbij bieden wij je extra betaalgemak. 

Plaatsingsdatum : september 2022

Online premieberekening mailen 

Sinds kort is het ook mogelijk om een online premieberekening voor een autoverzekering of bromfietsverzekering naar jezelf te mailen. Via unive.nl/autoverzekering en unive.nl/bromfietsverzekering kan je eenvoudig jouw premie berekenen. 

Plaatsingsdatum: juli 2022

Documenten uploaden bij een schade

We kregen regelmatig te horen dat het handig zou zijn wanneer je zelf documenten kan uploaden bij een schade. Eerder konden documenten alleen per mail of per post toegestuurd worden. Vanaf nu is het ook mogelijk om zelf documenten bij een schade toe te voegen via jouw persoonlijke Mijn Univé omgeving.

Plaatsingsmaand: juni 2022

Bankrekeningnummer gemaskeerd

Voor jouw privacy vermelden we tegenwoordig alleen de laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer op onze nota’s.

Plaatsingsmaand: april 2022


Je kunt ook de eerder gerealiseerde verbeteringen lezen.

Jouw voorkeuren

Univé verzamelt persoonlijke gegevens wanneer je unive.nl bezoekt. Dat doen we met cookies. We gebruiken je gegevens om unive.nl goed te laten werken en te verbeteren. Ook kunnen we met cookies unive.nl relevanter maken voor jou. Geef hieronder aan welke cookies wij van jou mogen verzamelen. Of accepteer alle cookies.

{{category}} {{description}} {{status}}
MarketingMet deze toestemming verzamelen wij met cookies informatie over jouw bezoek aan onze website, en combineren dit met jouw klant- en contactgegevens. Zo krijgen wij een beeld van jouw interesses en voorkeuren. Met deze informatie kunnen wij content en advertenties via onze e-mails, websites en mediapartners beter afstemmen op jouw klantrelatie, voorkeuren, profiel en verwachting. De advertenties buiten onze website kun je zien bij onder meer Facebook, Google en LinkedIn doordat we versleutelde klant- en contactgegevens met hen delen en cookies en vergelijkbare technieken gebruiken.
PersonalisatiePersonalisatiecookies brengen jouw surfgedrag op unive.nl in kaart. Hiermee maken we unive.nl persoonlijker voor jou.
YouTubeCookies van YouTube zorgen ervoor dat je video’s kunt kijken op unive.nl.