Ga naar inhoud
Binnendienst adviseur van Univé Rory van Reek
Binnendienst adviseur van Univé Rory van Reek

Rory van der Reek over de huisdierenverzekering

Je huisdier is een belangrijk onderdeel van je gezin. Rory van der Reek, klantadviseur, legt uit wat je moet weten over huisdierenverzekering.

De huisdierenverzekering: alles wat je moet weten

We spraken uitgebreid met Rory over de huisdierenverzekering. Wat is een huisdierenverzekering? Wanneer is het handig een huisdierenverzekering af te sluiten? En wat kost een huisdierenverzekering ongeveer? Ontdek hieronder de antwoorden op deze en andere veelgestelde vragen. 

Wat is een huisdierenverzekering?

Een huisdierenverzekering is een zorgverzekering voor je huisdier. Met een huisdierenverzekering worden de noodzakelijke medische kosten vergoedt die bij een dierenarts worden gemaakt. Bijvoorbeeld wanneer je kat een ongeluk heeft gehad of je hond last krijgt van een aandoening.

Voor welke dieren is de huisdierenverzekering van Univé?

De huisdierenverzekering van Univé is er voor honden en katten.

Wanneer is het handig om een huisdierenverzekering af te sluiten? 

Op het moment dat je je aan het oriënteren bent voor een puppy of een kitten moet je eigenlijk al aan een huisdierenverzekering denken. Ik zie vaak dat dit iets is wat mensen vergeten. De medische kosten voor je hond of kat kunnen best hoog oplopen. Een botbreuk kost al gauw € 1.000. En we willen toch allemaal de beste zorg voor ons trouwe viervoeter? Je kunt je hond of kat verzekeren vanaf het moment dat je jouw puppy of kitten ophaalt en als je huisdier een Nederlandse chip heeft.

Wat kost een huisdierenverzekering ongeveer?

De gemiddelde kosten van een huisdierenverzekering zijn afhankelijk van de leeftijd, de kruising en het ras van je beestje. Voor een kat betaal je gemiddeld € 20 per maand en voor een hond gemiddeld € 27. Als je huisdier ouder wordt, dan stijgt de premie.

Er zijn mensen die aangeven liever zelf geld opzij te zetten, dat kan ook. Maar vaak realiseren zij zich niet dat als je start met sparen bij de aanschaf van je puppy of kitten, het gespaarde bedrag vaak nog onvoldoende is als er kort daarna iets gebeurt. 

Welke aanvullende dekkingen zou je adviseren om af te sluiten?

Gebitszorg raad ik vaak aan om meteen af te sluiten als je een puppy hebt. Puppy's kunnen namelijk nog wel eens in de problemen komen door op dingen te kauwen. Voor een kat raad ik gebitszorg altijd aan, ongeacht de leeftijd. Verder kun je zelf kiezen voor een verzekerd bedrag van € 2.500 of € 5.000. Het verschil hiertussen is ongeveer € 3 premie per maand.

Is er een wachttijd?

Hier krijg ik altijd veel vragen over. Ja, voor de huisdierenverzekering is er een wachttijd van 30 dagen. Dit betekent dat in de eerste 30 dagen na het afsluiten van je verzekering aandoeningen en ziektes niet worden vergoed. Na die 30 dagen worden aandoeningen en ziektes die na het afsluiten van de verzekering ontstaan wel vergoed. Voor ongevallen is er geen wachttijd.

De 3 meest voorkomende claims de huisdierenverzekering

Volgens Rory zijn dit de meest voorkomende claims bij de huisdierenverzekering.

Consult en medicatie

Diverse onderzoeken

Operaties

Tip van onze expert Rory

"Voor mensen is een zorgverzekering vanzelfsprekend, maak vaak weten ze niet dat dit er ook voor honden en katten is. Ze verdiepen zich er pas in nadat er iets is gebeurd. Helaas zijn dierenartskosten vaak hoog. Medicijnen voor dieren zijn vaak net zo duur. Met een huisdierenverzekering ben je hierop voorbereid. Wil je meer informatie over het verzekeren van je huisdier, bel ons en we helpen je graag.''

Benieuwd geworden naar onze huisdierenverzekering?

Binnendienst adviseur van Univé Rory van Reek

Informatie door expert huisdierenverzekering

Rory van der Reek

Rory werkt sinds 2022 bij Univé. Hij begon bij het Klantcontactcentrum waar hij verantwoordelijk was voor het beantwoorden van inkomende klantvragen. Sinds januari 2025 werkt Rory als binnendienstadviseur in het adviesteam waarbij hij het verzekeringspakket met bestaande klanten doorneemt.

"Met huidige klanten voer ik het onderhoudsgesprek en kijk ik waar ik in het bestaande pakket de puntjes op de 'i' kan zetten. Bij nieuwe klanten is het leuk om te kijken wat ik in totaal voor hen kan betekenen."

Jouw voorkeuren

Univé verzamelt persoonlijke gegevens wanneer je unive.nl bezoekt. Dat doen we met cookies. We gebruiken je gegevens om unive.nl goed te laten werken en te verbeteren. Ook kunnen we met cookies unive.nl relevanter maken voor jou. Geef hieronder aan welke cookies wij van jou mogen verzamelen. Of accepteer alle cookies.

{{category}} {{description}} {{status}}
MarketingMet deze toestemming verzamelen wij met cookies informatie over jouw bezoek aan onze website, en combineren dit met jouw klant- en contactgegevens. Zo krijgen wij een beeld van jouw interesses en voorkeuren. Met deze informatie kunnen wij content en advertenties via onze e-mails, websites en mediapartners beter afstemmen op jouw klantrelatie, voorkeuren, profiel en verwachting. De advertenties buiten onze website kun je zien bij onder meer Facebook, Google en LinkedIn doordat we versleutelde klant- en contactgegevens met hen delen en cookies en vergelijkbare technieken gebruiken.
PersonalisatiePersonalisatiecookies brengen jouw surfgedrag op unive.nl in kaart. Hiermee maken we unive.nl persoonlijker voor jou.
YouTubeCookies van YouTube zorgen ervoor dat je video’s kunt kijken op unive.nl.