Ga naar inhoud

Kan ik mijn aansprakelijkheidsschade online melden?

Bij Univé is het mogelijk om jouw aansprakelijkheidsschade online te melden. Dit kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld via je account op Mijn Univé of via de Univé App. Je kunt jouw schade ook op andere manieren melden, bijvoorbeeld telefonisch. Bekijk alle mogelijkheden op deze pagina.

Hoe meld ik mijn aansprakelijkheidsschade online?

Je kunt je aansprakelijkheidsschade online melden via Mijn Univé of de Univé App. Hoe dit precies werkt, zie je hieronder.

  • Mijn Univé

Schade melden kun je 24 uur per dag doen via je Mijn Univé-account. Heb je nog geen account? Maak hier jouw account aan. In je Mijn Univé-account kun je je schade indienen bij je aansprakelijkheidsverzekering. Daarbij beantwoord je een aantal vragen en vul je jouw gegevens in.

  • Univé App

Als je de Univé App hebt, kun je ook hier 24 uur per dag jouw schade melden. Heb je de app nog niet? Hier kun je de Univé App downloaden

Hoe kan ik mijn aansprakelijkheidsschade anders melden?

Het is ook mogelijk om je aansprakelijkheidsschade op andere manieren te melden:

  • Via het spoednummer (alleen voor noodgevallen)

Heb je enorme schade veroorzaakt bij een ander of is er sprake van een noodsituatie? Dit kun je niet online melden. Bel dan ons spoednummer: 0592 348 112. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

  • Telefonisch of via e-mail

Je kunt je aansprakelijkheidsschade ook telefonisch of via e-mail bij ons melden. Bekijk hier alle contactgegevens van Univé.

  • Bij een Univé-winkel in de buurt

Liever persoonlijk contact? Kom dan eens langs bij een Univé-winkel bij jou in de buurt.

Ik heb mijn schade gemeld, wat nu?

Als je je schade hebt gemeld, krijg je hier binnen een paar minuten een e-mailbevestiging van. Deze bevestiging kun je ook terugvinden in Mijn Univé onder 'Mijn schade en claim'. Daarna kijken wij of je aansprakelijk bent en of er dekking is voor de schade die je hebt veroorzaakt.

Ben je aansprakelijk voor de schade en is er dekking voor? In veel gevallen handelen wij dan de schade af met de tegenpartij. Als het gaat om schade aan spullen, betalen wij maximaal de dagwaarde. Dat is de nieuwwaarde van de spullen min een bedrag voor veroudering en slijtage.

In sommige situaties hebben we nog extra informatie nodig van de tegenpartij. In dat geval nemen wij binnen 5 werkdagen contact op met de tegenpartij. De meeste aansprakelijkheidsschades hebben wij binnen 3 weken afgehandeld.

Heeft u antwoord op uw vraag gekregen?

Jouw voorkeuren

Univé verzamelt persoonlijke gegevens wanneer je unive.nl bezoekt. Dat doen we met cookies. We gebruiken je gegevens om unive.nl goed te laten werken en te verbeteren. Ook kunnen we met cookies unive.nl relevanter maken voor jou. Geef hieronder aan welke cookies wij van jou mogen verzamelen. Of accepteer alle cookies.

{{category}} {{description}} {{status}}
MarketingMet deze toestemming verzamelen wij met cookies informatie over jouw bezoek aan onze website, en combineren dit met jouw klant- en contactgegevens. Zo krijgen wij een beeld van jouw interesses en voorkeuren. Met deze informatie kunnen wij content en advertenties via onze e-mails, websites en mediapartners beter afstemmen op jouw klantrelatie, voorkeuren, profiel en verwachting. De advertenties buiten onze website kun je zien bij onder meer Facebook, Google en LinkedIn doordat we versleutelde klant- en contactgegevens met hen delen en cookies en vergelijkbare technieken gebruiken.
PersonalisatiePersonalisatiecookies brengen jouw surfgedrag op unive.nl in kaart. Hiermee maken we unive.nl persoonlijker voor jou.
YouTubeCookies van YouTube zorgen ervoor dat je video’s kunt kijken op unive.nl.